siggemom skrev 2009-08-31 09:43:03 följande:
Hej !! Tänkte slinka in här med lite frågor. Ska på utredning i morgon på koagulationsmottagningen solna för min mellangosse 5 år. Han är en frisk kille men har 80-250 blåmärken på benen och har haft det hela livet, nu tycker läkarna att de vill kolla. Jag är så glad för detta kanske betyder att vi får en öppning på våran lilla son som har svår astma, otroligt infektionskänslig, han har precis legat på sjukhus i 2 veckor för herpesstomati. Han kräks lätt blod och har en reflux i grunden+ matproblematik, när han slår sig får han lätt stora blåmärken också. Vi har aldrig riktigt fått svar på var hans problematik ligger, utan det viftas bort med att det växer bort nu är han 2,5 år. Har varit inne och läst på wiskott aldrich syndrom..man ska inte läsa men ni vet man letar i alla rum. Har ni några tips vad jag ska fråga? Jag är ingen expert på detta och behöver lite hjälp till i morgon.
Hej, jag håller väl med Ditten där, ställ alla frågor du har. Om du har läst om wiskott aldrisch så förstår jag att du blir orolig. Det låter ju onekligen på din beskrivning att det skulle kunna stämma. Men det behöver det ju absolut inte göra. Min son har diagnos Wiskott aldrisch men en icke klassisk så det finns ju många varianter på en sån diagnos. Men ta en dag i taget och läs inte en massa förrän du har fått diagnos.
Hoppas det går bra idag.