Rintintin skrev 2009-06-15 21:22:38 följande:
Bra gjort! *viftar med heja-dig-vimpeln* Klart som f-n att du är orolig för dina barn. Och nu när du börjar se samma tendenser hos din dotter så finns väl all anledning att låta koag. kolla upp barnen. Expertisen vet bäst. Vi är många här som kan skriva under att vi har fått kämpa i för våra barn gentemot okunnig vårdpersonal. Kanske inte så konstigt på ett sätt, blödarsjukdomarna är ju så ovanliga, men då borde "vanlig" sjukvårdspersonal vara något mer lyhörda för vad föräldrarna säger. Stå på dig - och bnu har du ju faktiskt koag i ryggen vid kontakten med barnmottagningen/husläkaren.
Hittade en "fråga experten" på en von Willenbrands sida. Fick svar av en läkare som tyckte att jag absolut skulle få en remiss till koag. Så nu gäller det bara att få tag på sonens läkare. Hon hade gått på semester nu men skulle jobba på ett annat sjukhus senare i sommar och då ska jag försöka nå henne där.
Har funderat lite efter att jag läst på sidan om von Willenbrands, det kan vara så att jag har någon "dålig gen" som jag fört vidare till barnen. När jag fick min mens så hade jag RIKLIGA blödningar. Min mens varade i ca 28 dagar/månad. Fick någon medicin för det. Även vid förlossningarna har jag blött mer än "normalt". Ja nu hoppas jag bara på att få en remiss så vi kan få komma in och få barnen prdentligt undersökta!