Jag har begärt ut nästan alla journaler för Edvin.
Solna, Huddinge och Sundsvall men inte Örnsköldsvik (där han låg i nio veckor).
Solna fick jag gratis (han var ju där bara några timmar och fullständiga journalen var bara några rader på en sida), Huddinge tog fruktansvärt mycket betalt (särskilt som hon jag pratade med sa att det inte var särskilt dyrt) och jag tror jag betalade ca 400 kr inklusive postförskottsavgiften. Sundsvall skickade gratis (hemlandstinget och ingen uttalad avgift inom landstinget, hörde att de ska ändra på det nu, jag måste nog skynda mig att beställa Edvins Ö-viksjournaler innan de kostar skjortan. Han har en hel pärm där).
Jag fick jaga runt innan jag hamnade på rätt ställen när jag ringde sjukhusväxlarna, men jag var tvungen att begära skriftligt på alla ställen.
Jag har beställt alla mina egna journaler också (Solna och Huddinge hade jag fått med mig när jag åkte därifrån) men Umeå, Sundsvall och Ö-vik har jag beställt.
Jag orkade inte med att göra alla beställningar vid samma tillfälle, utan totalt tog det säkert ett år innan jag hade samlat ihop dem alla. Dessutom hade det nog gått närmare ett år innan jag började beställa dem överhuvudtaget.