Inlägg från: Honker |Visa alla inlägg
  • Honker

HAR DU...?

Nej

Har du sett en orm ute än?

• Honker

Sniffat ur tanken på en moped, men kanske inte räknas. Nej i så fall.

Har du druckit havredryck?

• Honker

Nej

Har du sett nån världskändis live?

• Honker

Nej

Har du haft gula byxor?

(Älgflugor är lite irriterande, men biter sällan. Mygg och bromsar biter ALLTID)

• Honker

Nej

Har du trampat i en trampbåt?

(flygrl: Första gången jag såg en, var nog 15-20 år sen, så undrade jag vad det var för konstigt på tröjan. Såg ut lite som en spindel med vingar, och den gick i sidled som en krabba. Gick inte att slå ihjäl den heller. En gång var det nåt som bet mig och när jag kom hem så hade jag några innanför tröjan. Nu har jag vant mig, de är lite störande men biter sällan. Man hör ett bzz när de landar, sen går de mest omkring på en. Mygg och bromsar kan dra åt helv... däremot. De kommer därifrån förresten)

• Honker

Ja, fler än en. En duva var den största.

Har du haft faraomyror inne?

• Honker
    flygrl skrev 2023-05-28 17:47:26 följande:

Nope

Har du vart på kosläpp i år?

(@Honker: Bromsar är vidriga. Gör ju ont när dom biter till skillnad från mygg där det i stället kliar som fan efteråt. Fast älgflugor verkar läskiga tycker jag. Dom bryter förresten av sina vingar när dom landat på en värd. Näe, dom verkar uppstigna ur helvetet. Usch! :/ )

Nej

Har du åkt nerför backen i en sopsäck?

(flygrl, ja det känns när bromsar biter. Deras mundelar skär och suger Tyst Älgflugor känns inte så mycket när de biter. Jag har för mig jag läste att de hittat sitt värddjur när de släpper vingarna. De kan gå runt länge och leta efter bra ställe. Känner folk med tjockt hår som hade älgflugor i håret. Hade varit där i dagar.Vet inte om de är från Helvetet. Men säker på att fästingar är det)
Svar på tråden HAR DU...?