Fru Wennerström skrev 2009-06-20 19:47:02 följande:
Hoho! hoppas ni alla hade en bra midsommarafton.Fick utslag på äl-stickan idag, testade igår med, men lite svagare då.. hm tycker detta e konstigt, jag som trodde jag hade äl på dag 13, men enligt detta då på dag 16.. det stämmer inte ihop med min menscykel. om jag skulle haft äl i onsdags som jag trodde så hade det stämt precis med 14 dagar från äl till mens, men nu skulle det isåf bli att jag har mens den 4 juli.. jag vet inte.. om tabletterna kanske gjort så att jag fått senare äl, lr så har jag ovanligt kort lutefas?.. hm.. ja hur som helst, jag trodde ju att jag hade äl i onsdags så jag hade mycket flytningar som badade på pappret och som sedan avtog, men dom kom tillbaka och jag har känt av ganska mycket kring äggstockarna. Lite äckelvarning.. Igår på bröllopet när jag satte mig på toa behövde jag inte ens torka mig, det bara rann äl-sekret ur mig, som en lång tråd från snippan och nådde nästan ända ner till vattnet i toastolen .. så det är nog inge snack nu om att jag har äl.. men fråga e.. har ju läst att äl-testen kan ha en förmåga av att visa utslag när man redan HAFT äl.. så jag blir lite fundersam, eftersom jag hade så grymt mycket flytningar IGÅR..?.. ja ja vi hade iaf mys igår morse.. och tänkte mysa ikväll med.. Nu när jag tog äl-testet.. strax efter kände jag av ganska mycket kring äggstocken.. jag undrar om det kan ha varit ägget som släppte? vet ngn hur lång tid det tar för ägget att vandra genom äggledaren?min värk blev värre nu efter jag ätit.. gjorde riktigt ONT! aldrig känt så förr heller, hoppas det är för pillrenas skull.. vågade inte chansa till ikväll.. så vi hade mys nyss oj det blev långt.. lycka till ni andra..
ÄL-stickorna visade starkt igår eftermiddag och även nu alldeles nyss så jag vet inte riktigt vad det innebär att det visar så i mer än 24 timmar men vi har kört ons,fre,lör,sön och sen hoppas jag på att gubben ska "orka" ikväll oxå
bara för att gardera att vi ska pricka in. Det var ju tur att man tog stickor den här månaden i alla fall eftersom det inte alls var så som man trodde med dagar hit och dit.
Hoppas det fungerar för oss båda den här månaden!