Jag är stämd på verkställighet
Jag har fått en ansökan om verkställighet av umgänge från barnets pappa. Vad som hänt är att jag vägrat öppna dörren när pappan kommer för att hämta barnet. Detta för att han koncekvent vägrar att lämna barnet tillbaks till mig. Han menar ett det är upp till mig att komma och hämta barnet om jag vill det. Jag har de senaste 5 umgängestillfällena tvingats göra detta eftersom barnet förstås måste komma hem. Innan jag valt att inte öppna dörren har jag informerat honom om att är han villig att även läämna åter barnet öppnar jag naturligtvis. Det har länge varit en konflikt om hur hämtning och lämning ska gå till. Vi bor dock bara 11 km ifrån varandra. Konflikten är lång och ingående och det är inte ett alternativ för mig att hämta barnet hos honom. Vi har gemensam vårdnad och ett umgängesschema från TR, dock inget beslut på vem som ska ombesörja dessa resor. Enligt vad jag har fått fram så åligger det umgängesföräldern.
Jag vill inte ha några frågor eller åsikter om varför jag valt att inte "hjälpa till" med resorna, jag har orsak.
Nu undrar jag, vad tror ni som kan, ska jag oroa mig för detta, hur ska jag agera?