5 min metoden fungerar!!!
engstrom2007 skrev 2009-06-04 20:36:56 följande:
Vad är detta för ställe ständigt får man höra att man måste sova med sina barn, amma, inte ha rutiner och absolut inte testa 5min metoden. Men ge er tills att det blir olagligt att låta sitt barn gråta så finns det inte något att diskutera. Nej det är inte barn misshandel även om alla barn experter säger det här på fl., tills det står i lagboken. Och all denna diskussion om psyket lägg ner det är inget som säger att det vi eller ni gör kommer resultera till något bra, man gör det man tror är bäst. Och skulle det då bli att mitt barn blir psykiskt rubbad för att han har rutiner och får sova själv får jag stå för det då. Det roliga är att ni som ständigt kritiserar värkar bomb säkra på att ert sätt är rätt det ska bli roligt att se vart fram tiden ger era barn. Sluta kritisera andra för vad de gör, gör det ni anser är rätt och om det skulle ge bra resultat var stolta för det istället. Till aspenbäck GRATTIS
AP handlar inte om att man MÅSTE amma, samsova, eller whatever. jag har varken ammat eller samsovit med min son (mer än första 2 månaderna) men det är verktyg som man kan använda sig av, på resan mot målet.
och nej, det är inte "olagligt" att barn skriker. det var ju ett intressant svart eller vitt-sätt att se på saken, minst sagt.
det här handlar inte om att jag har en uppfostringsmetod som jag förespråkar och du har en annan- nej det är så mycket mer än så! för detta ÄR barnmisshandel, att inte tillgodose sitt barns behov är fan inte försvarbart! jag har försökt att vara saklig och tydlig men snart orkar jag inte mer. vart finns hoppet och kärleken nånstans? är svenska föräldrar verkligen så jävla trötta???