5 min metoden fungerar!!!
Jag fattar verkligen inte varfor det alltid blir sa mycket tjafs pa dessa tradar om vilken metod man har andvant eller inte. Om man tar tex Ferbers sa ar det inte sa att man maste folja allt in i det minsta utan man kan val modifiera den till vad som funkar for en sjalv. Det star ingenstanns att ferbers pa nat satt ar regler utan det ar mer hanvisningar av vad som funkar bast enligt ferber egna forskningar och erfarenheter (har inte last tillrackligt om Eckerberg sa vet inte hur det ar med hans metod). Sjalvklart maste man folja vissa guidelinjer (som tex att ditt barn skall ha alla bas behov fyllda nar barnet laggs i sangen och att barnet skall vara trott och inte overstimulerad), men sen far man folja sitt hjarta och gora det som kanns bast for en sjalv ( ta i barnet, ga in efter 4 min, 3 min eller vad det nu kan vara)
Det ar ingen ide att sitta och braka fram och tillbaka hurvida ditt barn blir skadat av metoder eller inte. Har dar jag bor sa andvander sig i stort satt alla sig av Ferbers och alla barn som jag vet har vaxt och blivit valdigt fina och trygga barn (vad vi kan se) och sover gott pa natterna. Sjalv har jag ett barn som sover daligt, men kanner att jag inte klarar att lyssna pa hans grat just for stunden darfor sa gor jag inte Ferbers men jag tror absolut inte att han skulle vaxa upp och bli otrygg i sig sjalv om vi nu skulle gora ferbers da han vaxer upp i en valdigt trygg miljo i ett valdigt karleksfullt hem.