Gumman85 skrev 2009-06-04 20:08:45 följande:
Hej! När våran första dotter var liten så gick det inte att ha henne sovandes i våran säng, hon SOV inte. Hon fick en egen säng därför. Hon kom i i en period då hon kunde ligga vaken i flera timmar på nätterna. Vi höll på att gå under, vi mådde skit rent ut sagt för att vi var så trötta i våra kroppar. Vi hade inget liv. I ca 1 år stod vi ut, jag var dessutom gravid. Jag kan nästan grina nu när jag tänker på det... Jag drog mig länge länge innan jag prövade 5 mm, men gud vilken lycka det blev!!! Vi gick in varannan minut, vi tyckte det var för länge med 5 min. Så i stort sett konstant gick vi in och ut i endast 40 min första kvällen, 20 min andra, 5 min tredje och fjärde ingen gång. Hon skrek mest, lät mest arg alltså... Och jesus hon SOV HELA NATTEN IGENOM, dessutom sov hon 2 timmar längre på morgonen. I det läget så var jag väldigt arg på mig själv att jag inte gjort detta tidigare, tänk vad många tårar jag hade besparat våran lilla familj! Men som sagt jag tycker att det är ALLDELES för länge med 5 min. Varannan minut tyckte vi var bra iaf. Vi är SÅ glada att vi tillslut gjorde detta! Med dotter nr 2 har vi inga problem med alls däremot, hon sover bra. Lycka till alla ni som har problem med barn som inte sover på nätterna. Det finns olika metoder, huvudsaken är att man får karusellen att sluta snurra, innan familjen går under....
det är inget som helst fantastiskt eller förvånande med att "första dagen tog det 40 minuter, andra dagen 20 minuter.." osv, för barnet ger ju upp, såklart! som sagt- det är ingen som ifrågasätter huruvida metoden fungerar eller inte, DET GÖR DEN med allra högsta sannolikhet. just för att ungen inser att den är negligerad, och somnar i ren uppgivenhet!!