Men varför måste de lära sig sova i egen säng när de är så små?
T om 5mm sk grundare Bernt Eckerberg säger att barn är skapta för att sova nära föräldrarna de första åren.
elinasteen skrev 2009-06-04 17:42:50 följande:
Jag tror inte att folk som använder sig av metoden använder den för att få egentid? utan för att få barnet o sova i sin säng istället för mamma o pappas? jag säger inte att nåt är rätt o fel, men tycker det är elakt av endel att säga att dom gör det för att få egentid? barn måste ju lära sig att sova i sin egen säng? det som diskuteras här (som jag fattat det) är HUR man ska lära dom att det inte är farligt att sova i sin egen säng? Inga påhopp nu, tack, för jag vet att jag inte har egna barn. Det är bara en teori.. Men jag tror barnet blir räddare av att somna med mamma/pappa jämte och sen vakna mitt i natten och då är mamma/pappa borta?! då borde det ju, teoretiskt sett, vara tryggare för barnet att se att "mamma eller pappa kommer inte vara här tills jag somnat, men hon kommer om jag behöver det" men jag vet inte. Var bara nyfiken på hur metod(erna) fungerar, har säkert skrivit nåt som kan uppfattas fel. men skitsamma, jag menar inget illa mot nån iallafall Alla har väl sin egen lilla metod, men man kan ju ändå tipsa varandra om småsaker som KAN hjälpa varandra