5 min metoden fungerar!!!
lykta skrev 2009-06-03 17:03:12 följande:
Jag måste bara undra en sak... Alla ni som är helt emot att man låter barnet skrika sig till sömns på kvällen då det ska sova, som ratar 5 min metoden o "idiotförklarar" de som "kränker/trycker ner/ignorerar/överger" sina barn, hur fasiken gör ni på dagen då ert barn skriker? Står ni på pass och plockar upp då direkt??? Ex. Idag skulle jag köra från stan för att hämta sonen på dagis, ca 15 min bilresa. Lilltjejen TOKVRÅLAR redan då jag sätter henne i stolen, försöker trösta, men inget hjälper. Är nyammad, rapad, bytt osv osv. sedan vrålar hon hela bilresan (sitter bak i bilen) tills hon uttmattad somnar i stolen då vi parkerar bilen. Är detta enligt er lika "hemskt" som att man låter barnet skrikam sig till sömns på kvällen??? Är lite nyfiken på hur ni tänker/gör då det av många här inne är helt förkastligt att låta barnet skrika sig till sömns... Är det då skillnad på nattsömn/dagssömn eller???Problemet med metoder liknande 5 mm är att barnet lämnas ensamt. Barnet ignoreras. Det är effektivt... beroende på vad man vill uppnå.