5 min metoden fungerar!!!
Jag har inte varit mycket inne på trådar på Familjeliv och har tydligen inte fått med mig detta fenomen det skrivs om tidigt i tråden. Jag trodde detta var ett forum där man kunde stödja varandra och ge och få råd. Men jag måste säga att jag är chockad över innläggen ni skriver. Som utbildad och praktiserande barnpsykolog menar jag att det är många osakliga kommentarer som skrivs här och framställs som sanningar. Det finns många teorier om barnuppfostran och att framställa en av dem som sanning blir en ren omöjlighet. Och att sen komma med osakliga anklaganden om barnmisshandel blir rätt och slätt patetiskt. För mig framstår det som om det är många osäkra föräldrar med brist på impulskontroll som försöker rättfärdiggöra sina egna uppfostringsmetoder genom att anklaga andra föräldrar för de värsta saker. En förälder som har givit sitt barn den trygghet det behöver i de första månaderna för att veta att mor/far är där också när han inte ser dem, är enligt min mening i stånd till att värdera barnets läggrutiner. Och TS son är trots allt förbi den åldern då objektpermanens läres. Jag önskar inte att uttala mig om metoden, men att föräldrar använder sin tid till att anklaga andra i samma situation för barnmisshandlare på osakliga grundlag, det tycker jag är skrämmande.