Är så ledsen över vad sonen berättade idag :(
Att folk är dumma är en del av livet och det kan vara bra att lära sig hur man hanterar det.
Ja prata med personalen, det är ju oacceptabelt att barn beter sig så och de vuxna har ansvaret som ledare att se till att barnen förstår det.
Kanske kan du också komma på vad pojken kan svara sina "kamrater". Något smart så att han känner att han kan stå emot angreppet mot hans person. Det kan ju vara lite som dominanslekar där barnen övar olika roller och testar vilka som drar sig undan och vilka som står emot och i den åldern tappar mobbarna fattningen med ganska enkla medel.
Man kan också förklara varför barn gör sådär och att det inte är så viktigt vad andra säger. Jag minns att jag var utan kompisar i lågstadiet i vissa perioder. Jag tänkte bara att barn är sådana och att man växer så fort och byter intressen så ofta att man i nästan stund kan bli populär istället. Istället för att fokusera på vad de andra barnen gör när man ändå inte får vara med, kan man fokusera på vad man själv verkligen vill göra.