Inlägg från: missxl |Visa alla inlägg
  • missxl

Är så ledsen över vad sonen berättade idag :(

Jag är så ledsen OCH förbannad...

Sonen som är 5½år går på ett dagis för bara andra jämngamla barn, på utvecklingsamtal säger personalen att han är mycket omyckt bland både barn och "fröknar".Han är mkt lugn och snäll.

Nu till saken:

Ikväll stod han här och skulle byta om till pyjamas och säger att-"A....a på dagis säger att jag är tjock, fast det är jag ju inte"

Jag blir såå ledsen och arg det är fan ingen som skall "förstöra" min son på de viset...
    Han är liiite knubbig men han har växt mycket på längden nu (har gått extra på bvc pga hans vikt men nu har han "normalt" bmi 117cm och 25kg!

Vad tycker ni jag ska göra nu? Jag är verkligen ledsen :´(

• Svar på tråden Är så ledsen över vad sonen berättade idag :(
  • missxl

Ja jag tänkte att jag skulle prata med personalen men vad skall jag säga till tjejen som sagt detta?

• missxl
    Laire skrev 2009-05-30 21:31:18 följande:
    Jag tycker du ska avvakta och se vad som händer efter att du pratat med personalen. Flickan kanske inte alls menar det som något elakt utan är som barn är, säger saker utan att tänka på hur det känns för andra. Hon behöver ju inte ha menat något illa. Jag tycker inte du bahöver konfrontera flickan och göra en grej av det hela.Skulle hon däremot fortsätta kan det vara värt att tala med hennes föräldrar.
    Ja jag känner nog att jag hoppar över att prata med flickan,vet inte vad jag ska säga till henne isf..blev bara så ledsen när han sa detta...
Svar på tråden Är så ledsen över vad sonen berättade idag :(