Inlägg från: Boothwalker |Visa alla inlägg
  • Boothwalker

Retrovagnstråden 16

Lokatt skrev 2009-06-16 13:55:29 följande:
    vad jag önskar jag hade råd nu!! Hade det varit nära hade jag köpt, men nu blir det ju frakt med www.tradera.com/Barnvagn-fran-1970-talet-aukt...
    Planera semestern utefter vart det finns vagnar man vill ha... =)
    Tills jag kommit på nåt bättre att skriva här har jag ingen gråtext. Typ...
  • Boothwalker
    Lokatt skrev 2009-06-16 14:00:47 följande:
    haha ja, fast semestern är redan planerad efter vårt andra intresse, hundutställningar
    =)
  • Boothwalker
    Cecci78 skrev 2009-06-16 16:03:34 följande:
    hihi, jag beställde ett nu med, det sista verkade det som för jag ville ha 2 egentligen. Men har de skrivit fel eller? upptcäckte de inte det igår då när du beställde?
    Man kanske bara får beställa ett. Jag vet inte. Betalade ju i förskott och jag har fått fodralet redan... Men 0kr känns mysko...
  • Boothwalker
    Cecci78 skrev 2009-06-16 17:08:43 följande:
    det fanns nog bara ett för nu står det att de är slut:) ja helkonstigt, men nu har jag betalat iaf, får väl se om jag får ett jag med
    =)

Jag äter dock inte bananer... men jag kunde inte motstå erbjudandet. Men bra nödfallspresent om inte annat =)
  • Boothwalker
    AlexandraK skrev 2009-06-17 17:28:44 följande:
    Vad trevligt!
    Mycket trevligt =) Nu är vi i ett litet hus i Hemse. Vi är åtta personer plus en fyraåring och två till kommer i kväll och en i morgon =) alla ska dock inte sova har =) Cykla tandem är trevligt men det är enklare med vanlig =)
  • Boothwalker

Hemma från Gotland. Träffade Jag af för andra gången idag. Och fick hem ett chassi till min  svartröda. Ska pröva det strax =)

• Boothwalker
    Ekorrfamiljen skrev 2009-06-20 23:51:57 följande:
    Snabbvisit? Kul att du fick träffa jag af, hon är ju supermysig och hennes barnvagnspark - wow!!
    Jag var på ön tisdag till lördag typ =)
    Ja hon jättetrevlig =) Och massa najsiga vagnar har hon. Och dessutom var hon så snäll att vi fick låna en vagn av henne till min Mowgli. Så han kunde sova när vi inte var vid sängar på kvällarna. Vilket vi hade svårt att lyckas med eftersom vi hade en del utflykter inplanerade =)
  • Boothwalker
    jagäraf skrev 2009-06-21 08:00:02 följande:
    Vad gulliga ni är mot mig Det var jättekul att träffa dig också, Boothwalker. Och så skoj att få visa vagnarna för någon som verkligen uppskattar dem. Händer inte allt för ofta, tyvärr. Du åkte hem en dag för tidigt från ön, Booth, idag verkar vädret bli otroligt fint. Vindstilla, klarblå himmel och temperaturen verkar bli helt okej. Vi ska tillbringa dagen i Visby tillsammans med amerikanen som kom igår eftermiddag. Katharina, jättefin vagn du har/kommer att få. Jag hade till för några månader sedan, inte hört talas om vagnsmärket Fisher. Men så fick jag några kopior av barnvagnsbroschyrer och där fanns ett blad med just Fischervagnar. Fast dessa var från slutet av 90-talet. Det ser ut att vara rejält med rost men vad jag kan se på bilderna så borde det gå att få bort det mesta. Det verkar inte som att rosten gått igenom alltför mycket, ser inte "bubbligt" ut, så det bör fungera med Svinto. Sen kan du som sagt ta någon form av bilvax efteråt, då brukar inte rosten komma tillbaka lika snabbt igen. Vagnen kommer säkert bli jättefin! I början av nästa vecka ska jag titta på en Emmaljunga från 1963 - med "sportvagnsinsats", alltså även sittdel. Turkos ska den visst vara. Spännande!
    Ja att glo på vagnar får man aldrig nog av =)

Solen skiner här hemma med =) Nu ska jag rota rätt på en cykel. Min är kvar på gotland eftersom de som cyklar har lånat den och inte kommer hem förrän på måndag. Typiskt att när jag väl behöver den är den inte hemma. Jag ska cykla och köpa ett par skor som jag velat ha länge. Och hittat dem på blocket. Och de kunde ta sig till ett par kilometer utanför byn =)
  • Boothwalker
    Ekorrfamiljen skrev 2009-06-21 23:37:29 följande:
    Jooo! *hämtade mitt gamla babyalbum* Det är en precis likadan! Ränderna stämmer och likaså handtaget och stänkskärmarna! Coolt!
    Coolt. Har du möjlighet att visa bild? =)
  • Boothwalker
    Ekorrfamiljen skrev 2009-06-21 23:47:37 följande:
    Inte nu, kan inte föra över bilder från varken telefonen eller kameran, men jag ska låna makens kamera och ta några bilder imorgon om jag kommer ihåg.
    gört =)
Svar på tråden Retrovagnstråden 16