Inlägg från: Tessax |Visa alla inlägg
  • Tessax

Retrovagnstråden 16

Det ska finnas något att pensa i på de områden som rosten gått genom kromet men 1: man måste vara säker på att all rost först är borta innan man tar på det och 2: det blir inte glansigt silver utan matt och jag tror att färgen kommer skilja också. Vill man ha det som nytt så får man kroma om det och det är tydligen svindyrt...

anirahtak skrev 2009-06-20 21:42:18 följande:
    Ingen fara haha..:)Jo, det är nog bara så rostangripet att det helt enkelt är jämnt fördelat t.o.m..;) Jag ska göra mitt bästa att få bort det, men OM det nu skulle vara så att det inte går och det ser hemskt ut också..finns det då något man kan pensla7spraya/måla över eller liknande..eller ser det bara fult ut? jag vill ju inte egentligen att det ska se målat ut eller så..men tänkte bara om ni vet något som funkar?
  • Tessax

*PENSLA

Tessax skrev 2009-06-21 10:36:31 följande:
    Det ska finnas något att pensa i på de områden som rosten gått genom kromet men 1: man måste vara säker på att all rost först är borta innan man tar på det och 2: det blir inte glansigt silver utan matt och jag tror att färgen kommer skilja också. Vill man ha det som nytt så får man kroma om det och det är tydligen svindyrt...
  • Tessax

Åh, jag är SÅ sugen nu på att fixa i ordning de vagnar jag har kvar men jag ska ju jobba hela sommaren så jag har aldrig tid, snacka om frustrerande

• Tessax

Jag tycker att det ser ut som tvärtom men jag kanske är helt snurrig nu

Boothwalker skrev 2009-06-24 07:49:19 följande:
    svtplay.se/t/102897/allsang_pa_skansenMeh. Har jag helt fel men visst är det två saker som är galna med den vagnen?1. Knäppdel på spakchassi2. Den är inte isatt vettigt. (vilket iochför sig kan bero på att det är fel chassi)
  • Tessax

Alexxia; Synd att inte jag har en SilverCross för jag bor på vägen (till skillnad från Lokatt om inte jag minns helt fel? ). I så fall hade du gärna fått köpa den ;P

• Tessax

Det är säkert jag som har fel (*trött och utarbetad*), orkar inte gå in och titta igen

• Tessax

BW och jag af: Ursäkta att jag ältar detta med knäppinsats och spakchassi men nu har jag kollat igen och det är ju absolut en knäppinsats (www.blocket.se/stockholm/Retro_Emmaljunga_barnvagn_morkbla_manchester_21569398.htm&w=3) och såg nu med att det är ett spakchassi. Det som förvillade mig var upphöjningarna på "sidopinnarna" på chassit där man normalt knäpper fast fästet för knäppchassit, jag har aldrig sett såna på spakchassin tidigare, trodde att det bara var knäppchassin som hade sådana. Såg nu att "handtaget" bak på chassit saknas (som på spakchassin, för det har väl inte knäppchassin?) så jag tar tillbaka det jag skrev tidigare

Svar på tråden Retrovagnstråden 16