Inlägg från: ElisaDay |Visa alla inlägg
  • ElisaDay

Retrovagnstråden 16

En fråga till den som vet...

Hur kommer det sig att ex. 70talare har vita däck och svarta däck. Fanns det både och?
    Morsan och jag diskuterar det där och hon tror det är för att man bytt trasiga vita däck till svarta.
    Jag hävdar att man kunde välja...
    Och hon jag köpte vagn utav idag mindes att det satt svarta däck på hennes vagn när hon fick den -78..

Så om någon vet, red ut det hela för mig.. iofs kommer hon anse att forum inte är en riktig källa.. men bättre än ingenting :P

• ElisaDay
    AlexandraK skrev 2009-07-29 23:07:38 följande:
    Det går säkert bra. Om han börjar undra för mycket - sätt ut en vagn till salu. Men för ett skyhögt pris. =)
    Haha!!
    Ja men bra ide!!
  • ElisaDay
    Boothwalker skrev 2009-07-29 23:11:39 följande:
    Ja visst är de. Jag har 6 par stora och ett par små =) Och jag har bara haft converse i 1,5 år...
    Mina favoriter är ett par i brunt läder som jag haft sen första ring. Alltså, hmm..6år.. Dom har ett stort hål i sidan, men är så sköna att jag vägrar slänga dom. Lite OT, men ändå ^^ Men för att göra det lite retro så kan jag nämna två st som är från 80talet. Ex zebrarandiga som lyser i mörkret.. :)
  • ElisaDay
    spuff skrev 2009-07-29 23:15:19 följande:
    Känns som svarta kom någon gång på 70-talet, men jag trodde nog senare än så...typ mot slutet. Kanske de är utbytta någon gång?
    Ett litet mysterium, kanske ska ta och maila emmaljunga och fråga iallafall :)
  • ElisaDay

Nu ska jag tvätta galonen på nya vagnen(innan det är dags att sova) med lite galontvätt-spray och sen ta lite vinylglans :)

• ElisaDay

Om man ska nita om en vagn, speciellt i kryssen och även högre upp på chassit. Har nån något tips på en bra billig nittång?
    Sitter och kollar runt på nätet och hittade några på Jula, men, inte ska man ha blindnitar väl? Eller? Hjälp mig :P

• ElisaDay
    Boothwalker skrev 2009-07-30 20:46:12 följande:
    Fel nyans...
    Vilken nyans ska det vara? för det är en sån jag köpte för ett par veckor sen, som du sa var din barndomsvagn... :)
  • ElisaDay

Hmm... tycker alla tre ser likadana ut, inte bara fotografierna som lurar då?
    Min kan se ljus ut på vissa bilder och mörkare på andra..

• ElisaDay
    Boothwalker skrev 2009-07-30 21:10:51 följande:
    Jag vet inte med säkerhet. Nyanserna är lika men jag tror de är olika.
    Ja kanske är så.
    Uppfattar min i verkligheten så som den på bilden du visade.. och på kort ser det ut som den i annonsen :P skumt det där.
  • ElisaDay

Fortfarande ingen som vet vart jag kan köpa rätt nitar till emmaljungachassi? :)
    De jag har är ju alldeles för smala och korta (sitter nämligen 3 skruvar i chassit, fy på den som gjort så vem det nu är ;)...)

• ElisaDay

cgi.ebay.com/BLK-Baby-Infant-Toddler-Safety-Walking-Chair-Harness_W0QQitemZ400067404073QQihZ027QQcategoryZ20436QQcmdZViewItemQQ_trksidZp4340.m183QQ_trkparmsZalgo%3DCRX%26its%3DI%252BC%252BS%252BIA%26itu%3DSI%252BUS-WP%252BLM%252BLA%252BUCI%252BUCC%26otn%3D4%26ps%3D33

Vill tipsa om den här säljaren på ebay från Canada. Jag fick hem en sån här barnvagnssele idag (finns i flera olika färger). Och jag känner mig riktigt nöjd redan :)

• ElisaDay

Har en liten undran.

Vart kan jag fästa en barnvagnssele i liggvagn? (70tal)...

Blir helt förvirrad när jag försöker komma på något bra ställe. Min lilla tjej vill gärna sitta upp, men hemskt gärna kunna ligga ner och sova så liggvagnen känns fortfarande optimal. Men, hon lär ju ramla ur när man ex. ska på bussen (hemska tanke).

• ElisaDay
    Misery skrev 2009-08-20 11:36:38 följande:
    sitter d inga selringar i bottenplattan på liggvagnen eller fanns d inte på såna gamla vagnar...
    Nej, har tittat efter såna men tyvärr inte.
    Boothwalker skrev 2009-08-20 11:43:59 följande:
    Finns på en del...

Annars kan man väl sätta den i metallbågarna på sidorna eller bågarna som håller uppe liggdelen på insidan eller nåt...
    Jag har funderat på det, får nog bli till att prova det idag.
  • ElisaDay
    Boothwalker skrev 2009-08-20 11:47:56 följande:
    Eller om man har ett snöre under madrassen med en ögla i varje ände som man fäster selen i...
    Inte dumt det heller ^^
  • ElisaDay
    Ekorrfamiljen skrev 2009-08-20 12:32:07 följande:
    Instämmer!! Jag har fäst selen i de där stagen på sidan av korgen på min andra retrovagn. I sittdelen däremot har jag för mig att det fanns selringar.
    ja just det, så kan man ju göra, men hur har det funkat, inte glidat fram och tillbaka mycket?
    men på sittdelen har jag seleringar, som tur är :)
Svar på tråden Retrovagnstråden 16