Inlägg från: spuff |Visa alla inlägg
  • spuff

Retrovagnstråden 16

Lokatt skrev 2009-06-05 20:46:52 följande:
    nej då det är lugnt gör det när du hinner i helgen Imorgon är jag borta på hundutställning hela långa dagen ändå så. Satt faktiskt just och tänkte på vad jag längtade efter nya vagnen och att den ska vara körfixad sen, den blir nog bra att ta med på utställningarna! Man har så mycket packning och varukorgen under är nog bra att ha då!
    Härligt att en unge till ska få åka i den och att den ska få fixas till.
  • spuff
    ElisaDay skrev 2009-06-07 23:49:00 följande:
    www.blocket.se/stockholm/Emmaljunga_Kimi_retr...
    Kan väl inte vara originaldäck/hjul? Skulle verkligen behöva få tag på ett par passande hjul eller bara däck till min Kim, men hittar inga.

På tal om Viking vill jag bara passa på att säga att jag ALLTID är intresserad om det dyker upp en Viking liggdel.
  • spuff
    Veladis skrev 2009-06-08 00:03:28 följande:
    före: efter - sufletten ej klar
    Oj, vad fint! Jag blir så sugen på att klä om nån av mina, men kan nog inte.
  • spuff
    Boothwalker skrev 2009-06-09 20:03:29 följande:
    Och ha inte porslinsmuggar i den om du åker tunnelbana =)
    Haha, neej. Jag satt nyss och funderade på om jag skulle fixa nåt korgaktigt till 60-talaren...en halvkorg skulle nog funka bäst.

Tessax, min granne blev jätteglad över korgen (som jag borde snott såklart ) och hon har dessutom köpt en ny, ännu snyggare sulky (brunrandig 70-talare med stänkisar). Kul när man lockar ner folk i vagnträsket
  • spuff
    Tessax skrev 2009-06-09 22:02:03 följande:
    Förresten Yukio, hur har det gått med din Rondo? Sålde ju min Rodeo när jag var uppe (sa jag det?) och hon sa att det legat en "likadan" ute i Stockholm tidigare som hade gått på två dagar. Tänkte om det var din hon menade?
    Kan kanske ha varit den. Det ringde ett par stycken efter att jag lovat bort den till EA.
    Tessax skrev 2009-06-09 22:00:21 följande:
    Vad kul att hon blev nöjd Visste ju som sagt inte om den skulle passa men det gjorde den alltså?

Tror hon skulle försöka få fast den på sin nya skönhet, en 70-tals Emmaljunga som saknade korg Vet att både du och jag suktade efter den sulkyn när den låg ute...härligt att jag får se den på min gata iaf
Svar på tråden Retrovagnstråden 16