Inlägg från: Boothwalker |Visa alla inlägg
  • Boothwalker

Retrovagnstråden 16

Misery skrev 2009-08-18 09:51:39 följande:
    Boothwalker en sån mobil köpte jag åt min dotter född 88...är en babybjörn
    ah, kul att veta =)
    Knock knock - Whos there? - Boo - Boo who? - Dont cry, its just me =)
  • Boothwalker
    faster skrev 2009-08-18 13:52:58 följande:
    Hej var precis på väg in här o skulle skriva ang denna vagn. Man blir ju alldeles matt!! Ett sent 70-tal är det absolut senaste absolut inte i närheten av 60-tal Hade en sån här t min dotter o det var en 87a men vet att den fanns länge..
    Den är från tidigast 83. Men jag tror 86 kan stämma... Min gissning låg på 85...
  • Boothwalker
    jagäraf skrev 2009-08-18 20:34:12 följande:
    Du kan väl känna i skon hur den känns eller som du skrev ta den till en skomakare.
    Kan man inte ha dem att bara ha i vagnen? Fast det kanske man inte vill...
  • Boothwalker
    Beckah82 skrev 2009-08-19 21:40:21 följande:
    Halloj får man störa med en fråga? Såg en gammal barnvagn i en loppisaffär idag. Kanonfin var den! Något märke jag inte kände igen. Började på K. Stora hjul i bra skick, ena hjulparet aningens mindre än det andra. Vagnen var marinblå och hade vitt innertyg med blå prickar. Jag skulle gissa på att vagnen var ungefär i min ålder kanske men är helt okunnig på gamla vagnar. Vad kan det ha varit? vad kan den tänkas vara värd? jag blev lite köpsugen
    Låter som att den kan ha varit från tidigt åttiotal. Enklast är det att se om man har bild. Men en retrovagn är vanligtvis värd nåt från 500 och uppåt (sällan mer än typ 2000 om det inte är väldigt bra skick och en modell folk vill ha.) Men det som spelar mest roll är ju att man själv gillar den (om man har tänkt använda den själv) Vet inte vilket märke det kan ha varit...
  • Boothwalker
    Beckah82 skrev 2009-08-19 22:10:23 följande:
    Jo men jag vill gärna höra lite om vagnen hehe vill inte lägga mitt barn i den bara så där :-P hoppas på att någon känner till den och har info Den kanske inte ens ÄR retro-gammal? Kanske är en vanlig gammal 90-talsvagn
    Inget märke jag känner till men jag skulle gissa på att den är tysk och från nånstans mellan 85 och 95. I bloggen hittar du en lista på vad du kan kolla på för att se om den är bra. Men den ser säker ut. Pröva gunga på den och se så du tycker den känns lagom stabil och så. (En del gillar gungigare vagnar än andra) Men är den billig är det nog värt det om du gillar den =)
  • Boothwalker
    Beckah82 skrev 2009-08-19 22:18:13 följande:
    tack tack Den kändes bra fast jag vet inte... gungfunktionen alltså det var inga fjädrar det var typ läderremmar som den var upphängd i. Såg ut som att det skulle vara så också, inget hemmafix.
    Ja det är helt rätt. Poppis att hänga upp dem i det i den typen av vagn. Blir rätt skönt gung tror jag. (Har ingen sån vagn) Fast jag tror inte det är äkta läder... Det är det iallafall inte i liknande vagnar... Utan nån plastläderimitation...
  • Boothwalker
    Beckah82 skrev 2009-08-19 22:19:50 följande:
    Ja hade det inte varit för att hjulen var aaaningen slitna 8inte mycket alls) hade man kunnat tro att den var ny så den var väldigt fräsch. Törs inte skriva priset för då får jag antagligen skäll för att jag inte köpt den redan hahaha Får väl ta och köpa den bara-för-att jag skulle inte ens ha vagn till bebisen hade tänkt bära i sjal på heltid.
    Du kan ju sjala för det mesta och bara använda vagn ibland... =)
  • Boothwalker
    Beckah82 skrev 2009-08-19 22:32:02 följande:
    Fick fram namnet!!! lekte med photohop och kontrast och ljus och lyckades få fram läsbar text på bilden av märket: Knokin Efter lite googlande hittade jag att de fortfarande gör barnvagnar som idag INTE ser ut så här och att det inte går att få fram nåpgot på svenska om den inga bilder heller... Måste vara ovanlig här då...
    Inte hört märket tror jag. Fick du fram vilket land den är från?

De flestas vagnar ser annorlunda ut idag. Både Brio och Emmaljunga hade liknande vagnar på 80talet. Emmaljunga hade en ganska lik i början av 90talet...
Svar på tråden Retrovagnstråden 16