Inlägg från: Tessax |Visa alla inlägg
  • Tessax

Ah! Jösses så snygg!

jagäraf skrev 2009-08-26 09:29:58 följande:
    Nu har äntligen min galonpanorama kommit hem. Det är jätteläcker!Dottern hade inte bara vagnen med sig utan även ett gäng 7-veckors pälsbollar!
  • Tessax

Ja, det tycker jag med.... Plasten på handtaget är ju räfflad, är inte det mer 80-tal?

Cecci78 skrev 2009-08-26 21:14:26 följande:
    men tror ni det är orginalklädseln (förutom nyckelpigorna då ? jag tycker den ser omklädd ut
  • Tessax

Låter urtjusigt (när jag var liten hade jag en blå till min likadana vagn) men har du sett någon sådan eller tänkte du att man ska sy en själv i så fall?

spuff skrev 2009-08-26 22:29:49 följande:
    Jag tycker en åkpåse i någon gråblå nyans vore jättefint, alltså typ som dynan! Med mörkt lurv.
  • Tessax

www.blocket.se/stockholm/70_tals_Tvillingvagn_23087081.htm&w=3

kopochsalj.eniro.se/query/sort/-fulldate/category_id/2030000/type_label/S%E4ljes/district_code/1/id/A28029754/what/gti_info/ordernr/20

kopochsalj.eniro.se/query/sort/-fulldate/category_id/2000000/type_label/S%E4ljes/district_code/1/id/A28262459/ordernr/1/what/gti_info/search_word/tvillingvagn

kopochsalj.eniro.se/query/sort/-fulldate/category_id/2000000/type_label/S%E4ljes/district_code/1/id/A27428226/ordernr/9/what/gti_info/search_word/tvillingvagn

www.blocket.se/kalix/Barnvagnar___Sulky_22796376.htm&w=3

www.blocket.se/dalarna/2_tvilling_sittvagnar__EMMALJUNGA__23095600.htm&w=3

Vändbar?
    www.blocket.se/vasterbotten/Tvillingvagn_Emmaljunga_22708882.htm&w=3

Retro tvillingvagnar är ju ganska sällsynta tyvärr men det kommer någon emellanåt. Var ett par-tre stycken ute på Blocket för bara ett tag sedan.

Smultronbullen skrev 2009-08-27 14:24:21 följande:
    Hej igen!Nu har jag letat i en massa gmal trådar efter tvillingvagnar men blir helt snurrig :) Någon som äger en vagn att visa? Både liggvagnar och sulkys... Jag är lite nyfiken.Kikade in hos Boothwalker och såg en jättefin sulky i alla fall! Vi har tittat på moderna vagnar men jag vill gärna ha barnen mot mig och en stor liggdel de kan dela på.
  • Tessax

PS. Man kan ju borra upp nitarna på en framåtvänd sittvagn och vända sittdelen mot sig och sen nita om med nya nitar...

• Tessax

Som sagt, tvillingvagnar är ganska svåra att få tag på... Hittar man en i Pajala får man vara glad liksom De går ju att skickas med Bussgods.

Smultronbullen skrev 2009-08-27 16:12:26 följande:
    Tack för alla fina länkar, de flesta har jag sett och de är så långt bort! När det är dags för sulky får de gärna sitta framåt... Men tack för tipsen!
  • Tessax

Ursäkta, jag förstår nog inte riktigt vad du är ute efter känner jag nu. Letar du inte vagn? Och är det en liggvagn eller sittvagn eller både och du söker? Och i så fall, vilken av dom är det som ska vara vänd mot dig? Jag fattade det som att du letade vagn och ville ha en liggvagn + en bakåtvänd sittvagn? Liggvagnar är ju liksom alltid bakåtvända...

Smultronbullen skrev 2009-08-27 16:12:26 följande:
    Tack för alla fina länkar, de flesta har jag sett och de är så långt bort! När det är dags för sulky får de gärna sitta framåt... Men tack för tipsen!
  • Tessax

Ok, då förstår jag Hoppas du hittar vad du söker.

Smultronbullen skrev 2009-08-27 17:51:55 följande:
    Jo, jag förstår att de är ovanliga men jag vill gärna titta innan jag köper :)
  • Tessax

Fixa gärna bild, då blir det lättare att se vad det är för vagn och att bedömma vad den är värd.

Emelin skrev 2009-08-27 21:14:49 följande:
    Hej! Jag tänkte fråga er här, eftersom ni kanske vet lite mer än mig om äldre barnvagnar :P Jag har en BRIO liggvagn från 88 i jättefint skick, den är i blått tyg. sammet tror jag det är. Om jag skulle sälja den, vad kan en sån vara värd? Den är ju inte jätte gammal (21 år) men jag vet inte om det är värt att eventuellt sälja den, eller om jag skulle skänka den till en loppis i stan istället? Vi har ingen användning av den så känns inte så kul att ha den ståendes här... Är tacksam för svar!
  • Tessax

Ja, det skulle vara snyggt Har sett de som har mörkt foder men inte åskgråblå tror jag... Jaja, jag har ju tid på mig

spuff skrev 2009-08-27 18:59:16 följande:
    Jag har sett åkpåsar i en väldigt snygg liksom åskgråblå ton (om du fattar ), men med vanligt vitt lurv. Vill man ha mörkt, eller iaf i den kombon, får man nog sy själv. Det vore superfint!Sarahl, grattis till graviditeten
Svar på tråden Retrovagnstråden 16