Inlägg från: Boothwalker |Visa alla inlägg
  • Boothwalker

Retrovagnstråden 16

Cecci78 skrev 2009-07-02 22:21:12 följande:
    fast då var den inte omklädd utan hade runmönstret som Hedda sytt
    Jo. Är den omklädd nu?
    Knock knock - Whos there? - Boo - Boo who? - Dont cry, its just me =)
  • Boothwalker
    Cecci78 skrev 2009-07-02 22:59:29 följande:
    yes, kolla länken
    Ah. Menade du den. men var inte runvagnen en Rio?
  • Boothwalker
    Cecci78 skrev 2009-07-02 23:07:09 följande:
    vet inte funderade på om den i annonsen var runvagnen eftersom det står att den är omklädd och säljaren har samma namn som hon i TV-serien. Vad är det för modell i annonsen? Hedda var är du???
    Kimi Men det aksnke bara var Heddas döskallevagn som var omklädd...
  • Boothwalker
    Boothwalker skrev 2009-07-02 23:10:57 följande:
    Kimi Men det aksnke bara var Heddas döskallevagn som var omklädd...
    Hm. Vad snackar jag om. Menade att det kanske var döskallevagnen som var rio... Minns inte om Runvagnen också var det...
  • Boothwalker

Är det nån mer än jag som brukar få frågan om jag ska ha massa barn när jag berättar hur många vagnar jag har. För skulle jag nu få femlingar så lägger jag dem förstås i varsion vagn och försöker promenera omkring med dem allihop. Det är ju inte mer logiskt att man skaffar en specialvagn så man kan köra vagnen själv...

Jag får frågan nästan varje gång jag berättar att jag har många vagnar. Hur tänker folk?

• Boothwalker
    jagäraf skrev 2009-07-05 08:52:52 följande:
    När jag gick på konstskolan förra året hade jag en italiensk klasskamrat, en kille i 35-årsåldern. När han hörde att jag hade 18 vagnar (vilket jag hade då) frågade han om jag hade 18 barn...?! Han såg ut att mena sin fråga!
    Ha. Nästan värre än han som ifrågasatte min trovärdighet i det jag sa för att jag hade barnvagn utan att vara gift. (det var på nån community)
  • Boothwalker
    Cecci78 skrev 2009-07-05 09:02:45 följande:
    Hela tiden!
    Undra om man skulle börja med att svara typ: "Ja och om jag får femlingar måste jag ju köpa fem bilar också. Så att vi kan ta oss in till stan och sånt." Då KANSKE folk tänker efter lite och fattar orimligheten i det hela.
  • Boothwalker
    Interlude skrev 2009-07-05 17:40:32 följande:
    Har Häxan Hedda en sån här? Hon bor i Haninge i vart fall  www.blocket.se/stockholm/Retro_sittvagn_22453... Synd att sufletten är bytt! www.blocket.se/stockholm/Retro_liggvagn_fran_... Blir osäker på om den länkats, men det tål isf att visas flera gånger! www.blocket.se/kalmar/50_tals_Barnvagn_224412... Visst är det folk som letar genomskinliga regnskydd för att pimpa alt skydda vagnen? www.tradera.com/Butiks-ny-regnskydd-auktion_9...
    HH heter inte maggan...
  • Boothwalker
    Garageänkan skrev 2009-07-05 21:31:27 följande:
    Jag har en ledsam historia om en underbart vacker vagn. Idag när jag åkte hem såg jag hur min kompis superfina retrovagn låg kastad i ett dika utanför en camping. Den var helt söndervindad eftersom någon alldeles för tung åkt i den. Så jag ringde ju henne i panik och frågade om hon saknade sin fina vagn. Då sa hon, nej jag saknar den inte hurså. Den ligger i ett dike utanför campingen. Jaha, min exman kastade den i containern (de håller på att skiljas och hon skulle inte ha den tydligen) och förmodligen har nån tagit den därifrån och kört sönder den. Jag tänkte ju köpa den från loppisen en gång i tiden men hon tog den före men har aldrig använt den. Det är (VAR) en fin Jovi vagn, Mörkblå med stora hjul, stänkisar osv. I mint condition det enda som saknades var en skruv till ena suflettspännet. Nu åkte jag förbi campingen igen och den var så sönderböjd att det inte är något att spara på tyvärr. Men fan vad det gör ont i hjärtat....
    Men vet hon inte att du samlar? Man frågar väl isåfall om du vill ha den istället för att kasta...
  • Boothwalker
    Garageänkan skrev 2009-07-05 23:15:11 följande:
    ja det tycker jag... Eftersom hon köpte den fast jag ville ha den och var med så är det lite konstigt tycker jag... Men nu är det så och jag hoppas nån tar bort den så jag slipper se den ligga där varje dag jag åker från och till stan
    Ibland undrar man hur folk tänker. Om man dessutom kunnat sälja istället för att förstöra. Och om hon vet att du är gravid... jaja. Life is unfair... =)
Svar på tråden Retrovagnstråden 16