Garageänkan skrev 2009-07-05 21:31:27 följande:
Jag har en ledsam historia om en underbart vacker vagn. Idag när jag åkte hem såg jag hur min kompis superfina retrovagn låg kastad i ett dika utanför en camping. Den var helt söndervindad eftersom någon alldeles för tung åkt i den. Så jag ringde ju henne i panik och frågade om hon saknade sin fina vagn. Då sa hon, nej jag saknar den inte hurså. Den ligger i ett dike utanför campingen. Jaha, min exman kastade den i containern (de håller på att skiljas och hon skulle inte ha den tydligen) och förmodligen har nån tagit den därifrån och kört sönder den. Jag tänkte ju köpa den från loppisen en gång i tiden men hon tog den före men har aldrig använt den. Det är (VAR) en fin Jovi vagn, Mörkblå med stora hjul, stänkisar osv. I mint condition det enda som saknades var en skruv till ena suflettspännet. Nu åkte jag förbi campingen igen och den var så sönderböjd att det inte är något att spara på tyvärr. Men fan vad det gör ont i hjärtat....
Men vet hon inte att du samlar? Man frågar väl isåfall om du vill ha den istället för att kasta...