Inlägg från: sarahl |Visa alla inlägg
  • sarahl

Retrovagnstråden 16

nu har jag tänkt sätta tänderna i min korgvagn, korgen skall få ny färg och sufletten som är helt söndertorkad idag skall få nytt tyg, orginalet är nog i vinyl eller galon skulle helst sy om den i det oxå, är det någon som vet vart man kan få tag på det?

• sarahl
    jagäraf skrev 2009-08-22 17:04:26 följande:
    Ja, så är det nog. Fast jag gillar många 60 och 70-talsgrejor trots allt, t ex kläder och vagnar. Möbler är kanske lite svårare fast lampor från den tiden tycker jag om. Eftersom det är okej att vara OT så ska jag länka till köksmöbeln jag planerar att köpa till nya lägenheten. mio.se/Sortiment/Matplatser/Matbord/Plaine2/P...
    ska ni flytta till lägenhet?
  • sarahl
    jagäraf skrev 2009-08-22 17:13:44 följande:
    Nej, vi har köpt en lägenhet i Täby för yngsta dottern ska gå på Danderyds gymnasium och yngste sonen på Skeppsholmens folkhögskola. Gården flyttar vi aldrig ifrån
    det var väl det jag tänkte...... finns väl inte plats för din hobby i någon lgh, oavsett storlek.
  • sarahl

GROD PRINSARNA skrev 2009-08-22 22:20:39 följande:

vi köpte en trådback på ikea men det tyckte hon såg konstigt ut så mamma sydde en tyg korg i denim istället men den har hon inte vågat visa henne för hon blev inte nöjd själv... hon letar runt på blocket efter en äkta men hittar inget eller ingen som vill sälja bara den delen... känns lite hopplöst just nu!!
    jag kan kolla, jag tror kanske att jag kan ha en, men är inte säker.
  • sarahl

Jag af- skulle du kunna inboxa din mailadress till mig, behöver ett utlåtande av dig, men vill inte ta det i tråden

• sarahl

i mitt galleri finns nu bilder på en gammal sliten korgvagn,

Nu till frågan.

förhoppningsvis kommer den till användning i vår, jag skall isåfall ha den som sovvagn inne.
    Tycker ni att jag skall lacka om korgen, putsa upp chassit och sy ny suflett och innertyg i korgen? eller bara sy ny suflett och innertyg i korgen. kan inte bestämma mig om man förstör charmen om man lackar och putsar

Svar på tråden Retrovagnstråden 16