Jag af: Sambon "ska bara" se klart på svt1, återkommer om ca tio min!
Alexxia: Jo, vi funderar... Är höggravid (ids inte böja mig ned så jag har inte inspekterat exakt hur dåligt skick hjulen är i. Vi kontaktar väl Emmaljunga först och sen den där Holländska sidan, eller så ser vi helt enkelt hur det går att köra med hjulen denna sommar. Det kostar ju en slant, ca 700 kr för fyra hjul om jag förstår det hela rätt. Ev svinto så länge för att fräscha upp dem.
Allmänna funderingar:
Antar att ni i tråden är av inställningen att restaurera, men "inte för mkt", dvs inte byta ut originaldelar (om det inte är supertrasigt) utan snarare förbättra?
På min Emmaljunga -68 så sitter det en spets på skärmen (vad sjutton säger man?? Skärm??). Spetsen var smutsbeige i färgen, såg inte ren ut. Det finns säkert någon sorts "tvätt" om man nu är insatt i det... (inte jag). Jag löste det genom att be en sömmerska handsy en ny spets ovanpå den gamla. Vad tycker ni om det? Då har jag väl inte "förstört" originalet, den gamla spetsen ligger ju under. I mitt galleri kan ni skymta den "undre" spetsen, dvs originalet.