Inlägg från: ElisaDay |Visa alla inlägg
  • ElisaDay

Retrovagnstråden 16

Hej!

Har kärat ner mig helt i vagnar från 70-talet i manchester och "fyrkantiga" sufletter (finns det nåt bättre namn för det?!")
    Men vart fasiken hittar man det?
    Hittade en på blocket i brun manchester för tusenlappen, och det är helst brunt jag vill ha.. men den fanns i göteborg och jag bor i stockholm. Och nu är annonsen borttagen så den är väl redan såld, typiskt :P

• ElisaDay

jag af: Såna där projekt måste ju vara jätteroliga juh!
    Idag satt jag och grämde mig över att det fanns en gammal ljusblå vagn i plysch (minns inte exakt hur den såg ut, men kan tänka mig att det var en 80-90talare men min koll är eg. lika med noll :P) i våran konsthall i våras. De hade nämligen just då en "bytesbutik" där.. så om man kom och lämnade något där så fick man ta något annat med sig.
    Men jag i mitt "höggravida" tillstånd tog inte tillfället i akt och typ sket i det, nämnde det till min mamma i tron om att hon kanske skulle gå och byta ut nåt mot den. men icke.. och sen stängde det där i mitten på mars.. dumt.

• ElisaDay

Jag af:
    Ja prata om saken kan ju räcka ibland. Hoppas den blir klar sen nångång snart så man får se den i all sin prakt!

åh vad glad jag är att jag hittat den här tråden, så kan jag fantisera lite om fina vagnar medans jag letar och letar.. det får ta sin tid, men nångång ska jag hitta en jag vill ha :)

• ElisaDay

men när du sprättat bort tyget, hur får du på det sen?

heh. säkert en "dum" fråga, men nu sådär på kvällskvisten så får jag inte ihop det.

• ElisaDay

Okej, då var det som jag tänkte mig dårå, alltså att få sy för hand sen :)

• ElisaDay

Nu ska jag snart smita iväg till våran second hand här i botkyrka. det brukar finnas lite barnvagnar där, under min grav. hittade jag ex en i ljusbrun skai (brio). Men tyvärr så tyckte jag den var så ofräsch inuti så jag struntade i det. Men man borde kanske ta en tur dit nångång varje vecka och leta vagn :)

• ElisaDay

Förresten, ang. den vagn jag postade om nyss..
    Har funderar på en sak. Eftersom man kan fälla upp ryggstödet, hur länge kan barnet sitta i den vagnen då? Min dotter är bara 3 mån än så länge, så här är det fortfarande ligga ner som gäller ett tag till, men sen efter det :P

Och tror ni allmänt att det verkar vara en bra vagn? =/
    Jag har nämligen ingen möjlighet att åka och titta på den eftersom den är i göteborg.

Svar på tråden Retrovagnstråden 16