Inlägg från: Sitter vackert |Visa alla inlägg
  • Sitter vackert

Retrovagnstråden 16

Måste visa en bild från efter middagen i mitt galleri. Vet att det att vagnen nämts i tråden.

Visade min make annonsen och sa sturskt; - Den här tänker jag faktiskt låta passera.
    Men så när den fortfarande låg ute efter nästan två veckor så hörde jag mej för vad som hände och min mamma fick ta en promenad och hämta den. Så blev det.

• Sitter vackert

Jo, den är från Gävle. Jag kan kan ha den som gåbortsvagnen ett tag, midsommar och fest. Sedan kan jag höra om Gotland har intresse för den? Vi har ju smidig transport

• Sitter vackert

Jo, jag har ju faktiskt två, en utan sufletter som jag ska sy ny galon till. Den gamla har jag redan putsat upp så jag flyttade över sitsarna till den. Chassit som är till suffletsitsarna har originalhjulen kvar.

• Sitter vackert
    EowynAurora skrev 2009-06-01 18:11:26 följande:
    www.blocket.se/stockholm/Barnvagn_retro_Emmal...jag mejlade på den här o frågade om bilder på "revan i sufletten".Jag la in bilden TILLFÄLLIGT i galleriet(eftersom d inte e min) .1300kr står d i annonsen att han vill ha. men jag har inte budat eller nåt än. som sagt: jag är fruktansvärt dålig på att säga ett pris jag vill ge för nåt jag vill ha (feg). vad tycker ni den kan va värd? det finns en till liknande reva på motsvarande kant.
    Jag skulle inte ge mer än 500kr, även om jag gärna ville ha den. Jag tycker det är helt ok att pruta eller komma med ett pris som man kan tänka sig ge.
    Ofta, när det handlar om gamla vagnar och mkt annat, så är det ju efterfrågan som styr, svårt att jämföra. Som säljare är det svårt att sätta pris och jag skulle bli glad om någon lade ett bud då har man möjlighet att acceptera eller själv komma med förslag om lägsta pris.
  • Sitter vackert
    EowynAurora skrev 2009-06-01 20:21:23 följande:
    jag mejlade iaf på EL Gondolen o gav 800 för den, får se vad jag får för svar.
    Det ska de absolut vara nöjd med.
  • Sitter vackert
    Misery skrev 2009-06-04 20:15:39 följande:
    oj oj vad priserna gått upp när jag nitade barnvagnar så tog vi 25 per nit inklusive jobb.....
    Det måste ju finnas andra yrkesgrupper som kan göra det fackmannamässigt? Cykelreparatörer kanske?
  • Sitter vackert
    Vet inte om det är nån idé att försöka. Det är inte hon som äger butiken som sätter priserna om jag förstod det rätt. Utan det är andra som lämnat in sina saker där till försäljning och 3000:- är det pris de personerna satt..Bra, men, då går det iaf att hitta billigare. Bara leta vidare :P
    Är du intresserad så lägg ett bud, vad den är värd för dej.
  • Sitter vackert
    Tessax skrev 2009-06-09 22:06:20 följande:
    www.blocket.se/stockholm/Retrovagn_22119631.h...
    Jag gillar den här modellen och en bonus är att den är rätt vanlig och ofta billig. Behöver man reservhjul så kan man hitta hela vagnar för ca200-500kr.
  • Sitter vackert
    Cecci78 skrev 2009-06-12 23:11:16 följande:
    nä, det ska väl vara ett sådant här chassi?
    Ser på mina babykort att jag hade en sådan med gul liggkorg. Blir de nått mer barn så får jag ge mej ut på nostalgijakt!
  • Sitter vackert

Måste bara få höja ett varningens finger för nappar med "kläpp" för den som vill ha en god sömn för sig själv och barnet! Vi fick en sådan av mormor som inte blev långlivad. Barnet låg och flipp-floppade med fingret på kläppen så att det aldrig kom till ro, väckte sig själv av ljudet.
    Nej, så lite mekanik som möjligt vid sovdags

• Sitter vackert
    jagäraf skrev 2009-06-17 11:05:50 följande:
    Mailade att den snarare är från 80-talet och fick till svar:Tack för info!  Vi fick den av en vän en gång i tiden. Fick  uppfattningen att den var äldre. Men 70-tal säljer väl bättre? Med vänliga hälsningarMartin =En liten fuling med andra ord Fast jag svarade:Ja, det kanske det gör fast jag är inte så säker längre. 80-talarna är på framfart, helt klart./Anette
    Ja, det är väl 80-talisterna som börjar får barn nu.
  • Sitter vackert
    annki72 skrev 2009-06-25 12:55:46 följande:
    Nu har jag fått min vagn, den är jätte fin MEN.....Alla 4 däcken är sönder Säljaren sa att de var dåliga, liksom torramen han sa inte att gummit var trasigt alltså itu.Jag kan inte använda vagnen........kan man få tag i nya däck/hjul utan att köpa en hel vagn???känner mej ganska lurad på mitt köp,men så är det väl när man handlar osett Vagnen är en AWN från 1959 ska lägga in bild senare.
    Säljaren har med största sannolikhet inte försökt lura dej. Han har sagt att däcken är dåliga och definitionen på det är ju helt olika hur det tolkas. Hade du frågat om de var i körbart skick för att användas så hade han antagligen utgått från önskemålet och granskat dem bättre.

Säljaren hade antagligen inget intresse och såg dem som "bara gamla vagnar".
  • Sitter vackert
    AlexandraK skrev 2009-08-21 18:23:05 följande:
    Ot.Min man och jag fick för oss att vi vill köpa denna soffa och sen inreda hela vardagsrummet i 60-70-talsstil. Gud vad galet. www.blocket.se/eslov/Hornsoffa_23168124.htm...
    Hoppas att kuddarna ingår, de gör ju hela soffan! Snygg färg och trevlig storlek!
  • Sitter vackert
    Smultronbullen skrev 2009-08-22 10:21:48 följande:
    www.familyliving.se/omslagsfamiljen/2008/abso.../Riktigt snyggt 70 tal som passar den gröna soffan perfekt :)Den fiiina tvillingvagnen finns fortfarande kvar www.blocket.se/stockholm/70_tals_Tvillingvagn...(inte min annons förstås) någon som vet hur stor den blir ihopfälld? Går den in i en Volvo v50? jag har mailat men inte fått något svar...Det är en bit att åka för och kolla och är den tokstor är det ingen mening, kan inte byta bil för en vagn :)
    Jag har för mej att den är 78-80 cm bred, vill jag minnas. Den går med all säkerhet in . Jag har haft en från -78 och jag var supernöjd med min.
Svar på tråden Retrovagnstråden 16