Inlägg från: annki72 |Visa alla inlägg
  • annki72

Retrovagnstråden 16

MaryMalou skrev 2009-05-29 17:40:14 följande:
    Den här tycker jag är riktigt söt trots att jag inte är särskilt inne på 60-tal. För det är det väl?lokus.gd.se/Exp_searchKopSalj.asp...
    åhhh så fin, en sån fast sittvagn skulle jag vilja ha
  • annki72
    jagäraf skrev 2009-06-17 10:48:43 följande:
    Grattis, den är jättesöt! Ovanlig färg. Hur är skicket?
    Lite slitna däck, och en lite reva uppe på sufletten annars ska den vara i fint skick.

Gillade den pga av färgen, hittat mest grå och blå innan och det vill jag inte ha
  • annki72

Nu har jag fått min vagn, den är jätte fin MEN.....

Alla 4 däcken är sönder

Säljaren sa att de var dåliga, liksom torramen han sa inte att gummit var trasigt alltså itu.
    Jag kan inte använda vagnen........

kan man få tag i nya däck/hjul utan att köpa en hel vagn???

känner mej ganska lurad på mitt köp,men så är det väl när man handlar osett

Vagnen är en AWN från 1959 ska lägga in bild senare.

• annki72
    Familjetrollet skrev 2009-06-25 13:03:06 följande:
    du får kräva pengar tillbaka helt enkelt.om säljaren inte berättade att däcken var trasiga så har han lurat dig medvetet
    Jag ska ringa honom och beom att åtminstone få nått tillbaka, jag vill ju ha vagnen OM jag kan hitta däck.
  • annki72

midsommar 132.JPGmidsommar 133.JPG

Härommer bilder påmin vagn Lilly älskar den och vill knapt går ur den

Mamma till 4 söner och en dotter
  • annki72
    jagäraf skrev 2009-06-25 13:13:24 följande:
    Det kan vara jättesvårt att hitta däck till en så pass gammal vagn. Men jag tipsar om länken till den holländska sidan www.ouderwetse-kinderwagens.nl/Om du vill ha vagnen kvar, vilket jag verkligen förstår, be säljaren om lite reducering av priset åtminstone.
    tack, hittade däck man kan köpa där, antar att det är både fälg och däck, men hur vet jag att de passar på min vagn då???
  • annki72
    Swinghunny skrev 2009-06-25 13:32:45 följande:
    annki72:WOW!!! Den var OTROLIGT  fin!  och vilken söt tösabit du har!
    Tack, ja hon fin

vagnen är kanon skick förrutom däcken, jag har mejlat den hollänska sidan och frågat om däck, tänkte kolla runt lite på cykelaffärer och loppisar efter däck.

Håll tummarna att jag hittar nått!!!!!
  • annki72
    Sitter vackert skrev 2009-06-25 15:01:36 följande:
    Säljaren har med största sannolikhet inte försökt lura dej. Han har sagt att däcken är dåliga och definitionen på det är ju helt olika hur det tolkas. Hade du frågat om de var i körbart skick för att användas så hade han antagligen utgått från önskemålet och granskat dem bättre.Säljaren hade antagligen inget intresse och såg dem som "bara gamla vagnar".
    Nej nej nej jag tror inte han försökt lura mej, säljaren var jätte trevlig.
    Men ringa och ta en diskussion kan man ju alltid gör,jag vet att köper man osett så får man ta den smällen.

Jodå intresse hade han, men inga barn att ha i sina vagnar
    han håller på med gamla bilar och hoppades på att nån vid intresse ville ta över vagnarna
Svar på tråden Retrovagnstråden 16