Inlägg från: pallazathena |Visa alla inlägg
  • pallazathena

Reductil

Knasiga morsan skrev 2009-07-10 19:56:23 följande:
    Joo sallad är något jag skulle kunna tänka mig att äta! Dock inte yoghurt då de innehåller socker eller sötningsmedel och detta är inget jag får äta! Anledningen till att jag äter bröd är just för att min läkare sa till mig att jag skulle äta vitt bröd just för att få i mig lite kolhydrater som ändå är lite mer "nyttiga"..
    Det finns väl yoghurt utan tillsatt socker? J ag brukar köra med Mild Naturell Yoghurt, den tycker jag är god. Godast är den med vanilj, men då är det ju socker tillsatt tyvärr.

Sen måste jag bara fråga, har din läkare sagt att vitt bröd är bästa sättet att äta kolhydrader som är nyttiga? Vet du hur läkaren tänker då? Jag trodde kolhydrater i grönsaker var mycket nyttigare i sånt fall, eller fullkorn där man dessutom får i sig fibrer.
  • pallazathena

Så här tänker jag: har man ett BMI som är så högt att man kan få Reductil utskrivet så ser de flesta i ens omgivning att man är tjock, så det är inte direkt någon hemlighet. Att man försöker göra något åt det är inget man ska behöva skämmas för. =)

• pallazathena

Man ska ha BMI på 30, inte 35, enligt rekommendationerna för att få Reducil utskrivet. Däremot får man det subventionerat om man har BMI över 35 eller diabetes.

• pallazathena
    Knasiga morsan skrev 2009-08-13 12:33:15 följande:
    Något jag vill betona för er som ska på besök till läkaren och fråga om reductil att få det utskrivet , se till att ni får komma på jämna kontroller där ni kollar ert blodtryck då R är en medicin som höjer blodtrycket nämligen!
    Från vad jag förstått så KAN Reducil höja blodtrycket, och i sånt fall måste man sluta omedelbart. Men de flesta får inte den bieffekten av medicinen, så med andra ord är det inte en medicin som höjer blodtrycket jämt (vilket jag antar att t.ex. blodtryckshöjande mediciner bör göra?).

Det är som med de flesta mediciner, det finns potentiella bieffekter, men det betyder inte att alla som tar medicinen kommer att få dem.
  • pallazathena

Sen är det ju olagligt att beställa sånt via nätet, eller?
    Och du kan inte veta säkert vad det är du får, de kan ju sälja något annat men säga att det är en viss medicin. Men istället stoppar du i dig något som är skadligt.
    Dessutom, om det nu trots allt skulle vara äkta, kan man få biverkningar som är allvarliga och därför bör man ha uppföljning hos en läkare.

• pallazathena
    Allie71 skrev 2009-08-24 12:50:53 följande:
    Tänkte ta Modifast/Naturdiet el.dyl. till lunch och äta middag efter jobbet med sambo och barn. Vad tror ni om det? Någon mer som gör så?Eller förstör man för sig själv och det hade varit bättre att äta vanlig mat fast mindre?Många tankar.......tog i alla fall en modifast-dryck till lunch och köpte ett paket att ha på jobbet.
    Jag brukar äta två kokta ägg, och ibland även en halv avokado, till lunch ganska ofta. Det är billigt, går jättesnabbt och jag håller mig ordentligt mätt i uppåt sex timmar.
  • pallazathena
    Tindra02 skrev 2009-08-26 00:23:39 följande:
    Hård kokta eller lösa?PS GLÖM INTE DET FINNS NY TRÅD
    Det beror nog på vad man föredrar. Jag tycker det är gott att äta med örtsalt på, brukar koka i cirka 5 minuter.
Svar på tråden Reductil