• Turvann

Reductil

Har ätit i 5 veckor nu och har tappat ett kilo/vecka igenomsnitt.
    För mig har jag aldrig haft problem med hungerkänslor, men där i mot ett "jävla sötsug" Detta försvann efter bara ett par dagar.
    En biverkning som jag har fått är att kah är hemskt yr i huvudet. har lågt blodtryck i vanliga fall och det har blivit något.
    En annan biverkning (om man nu skall kalla det så) är att jag är så pigg. har alltid haft ett behov att sova minst8 timmar och nu klara jag mig på 6. helt otroligt

• Turvann

Jag försöker att äta med 3-4 timmars mellanrum kan alltså bara vara en frukt eller så i mellan luch och middag. halva talriken är grönsaker och 1/4 del är protein och 1/4 kolhydrater.
    mortionerar nästan inget då jag är ensamstående och jobbar heltid och därför inte orkar eller får tiden att räcka till. Försöker där i mot komma ut på långpromenad på helgerna.
    Skall du börja?

• Turvann

Jag fick först en provmånad och sedan 1000 tabletter nästa gång.
    jag är och kollar mitt blodtryck var 14 dag och skall göra det de tre första månaderna. efter det skall jag dit var tredje vecka. passar på att väga mig samtidigt då så det blir på samma våg varje gång.
    Lycka till och jag tror det kan vara bra att vänta att väga sig som du skall, efter som vi alla är olika med hur man går ner. Vissa händer det inget de första veckorna och sedan börjar men rasa och det är ju inte så jättekul om man väger sig efter en vecka och inget resultat syns.
    Lycka till en en gång. vi komer att fixa detta

• Turvann

Blev fel på tablett mängden 100 skall det stå är visst lite trött nu. får hoppa i säng, skall upp kl 6 i morgon.

• Turvann
    zleepy skrev 2009-06-06 01:57:51 följande:
    Ska också försöka få reductil av min läkare, var där i veckan för annat och nämnde det som hastigast, men eftersom man bara har 15 min på sig så skulle jag boka en ny tid för att diskutera just detta. Men såg ovanför att det inte gick att kombinera med Citalopram, är det någon som vet hur det funkar med Fluoxetin? Läkaren vet iofs att jag äter det så då borde han ju ha sagt nej på en gång tycker man..
    är Fluoxetin mot deprition?
    I så fall får de inte kompineras.
  • Turvann
    zleepy skrev 2009-06-08 01:23:08 följande:
    Ja det är mot depression. Men borde inte läkaren ha sagt ifrån direkt från början istället för att säga åt mig att boka en ny tid?
    ja det kan man tycka. kanske han ville kolla om du var redo för en ner trappning?
  • Turvann
    zleepy skrev 2009-06-09 21:39:54 följande:
    Ahh det har du kanske rätt i. Då kommer ju frågan om jag är det. Men om R tidigare har använts mot depression kanske man klarar sig på bara dem. Får boka en tid och höra vad han säger!
    jag håller tummarna för dig!!!
  • Turvann
    Lenagbg skrev 2009-06-10 11:48:31 följande:
    man ska ett bmi över 35 för att få reductil.
    jag hade bmi på30,5 och jag fick det utskrivet utan några som helst problem.
  • Turvann

nu har jag gått ner 8 kg på 7 veckor

• Turvann

Hej var hos läkaren i går pga av mycke svår panikångest,
    han försökte att övettala mig om att börja med antidepresiva tabletter igen. (har haft ett uppehåll på 3 månader och har mått strålande tills i förrgår och i går. ville verkligen inte börja med dem aav två andledningar.
    1 fick sådana svåra depretioner som biverkningar när jag började med dem sist, och att jag nu inte längre har någon deprition.
    2 vill inte sluta med mina redutil, då man inte kan kompinera dessa två.
    När jag sa det sist nämnda sa han att de vist gick att kombinera om man bara åt en svag dos. är det nägon som har fått samma besked?
    I vilket fall som helst tänker jag inte börja med dem då jag i vanliga fall mår bra.
    Behövde bara få skriva av mig lite.
    Kram

• Turvann
    zleepy skrev 2009-07-08 09:40:18 följande:
    Jobbigt att du fick panikångest, har också det, men det har blivit mycket bättre på sistone. Jag äter 40 mg Fluoxetin nu, och det gick bra för min läkare, och jag har inte märkt av några konstigheter. Men känner du att du inte vill börja äta de igen så gör inte det, men skulle du känna längre fram att det kanske behövs så går det bra att kombinera, även om det inte rekommenderas i fass, men så länge man gör det i samråd med sin läkare så är det ok. Ta hand om dig! kram
    Äter du fluoxetin för just panik ångest?
    Jag åt zoloft för deprition som jag inte känner att jag lider av längre.
    Hörde att just zoloft inte är specielt bra för just panikångest utan mer för deprition. Varför vill han då skriva ut dessa till mig ?
  • Turvann
    zleepy skrev 2009-07-08 21:40:35 följande:
    Jag äter fluoxetin i första hand för depression. Har sobril som jag tar när panikångesten blir för jobbig. Prata med honom att du hellre vill ha något som är mer för panikångesten, har hört att Efexor brukar fungera bra för många med panikångest. Eller om du kan få något lugnande du kan ta vid attackerna specifikt om du inte vill medicinera på heltid.
    Jag har ätit atarax mot mina panikångest förrut men jag blir så kolosalt trött av dem att jag måste sova, vilket inte funkar alltid då man är ensamstående på heltid
Svar på tråden Reductil