Inlägg från: Anonym (Galen kärring) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Galen kärring)

Jobbiga grannar? skriv av dig här!

Har en störd kärring på gatan som gnäller om att vår ena bil står parkerad efter gatan. Det är inget p-förbud och vi står inte i vägen för någon, går finfint att köra förbi med stora lastbilar, sopbilar etc. Flera andra står också parkerade på gatorna och i vissa fall så man får köra slalom då de kan stå på båda sidor, men just våran bil är tydligen jävligt störig.

Hon har stannat med sin bil och skrikit både på min dotter, min man, och sist mig. Det är 30 på gatan men hon fräser förbi i 50-60. Är man ute vid bilen så kör hon så nära hon kan, man får känslan av att hon ska köra på en, och gasar. 

Sist när hon stannade och skrek på mig sa jag att om hon någonsin tilltalar någon i min familj igen anmäler vi henne för trakasserier. Efter det har hon nöjt sig med att gasa och varva motorn utanför oss. Helt sjuk kärring vad det verkar. Lever ensam i ett hus med sin 27åriga son. Måste vara otroligt bitter. Jobbigt för henne att hetsa upp sig varje gång hon åker förbi oss.

• Anonym (Galen kärring)
    Anonym (hoj) skrev 2024-05-15 05:30:58 följande:
    Vad har hennes sons ålder med saken att göra?
    Har du kollat upp henne på exempelvis Ratsit eller?
    Varför det?

Vet du att det bara är er hon stör sig på?
    Japp, har kollat hennes fulllständiga namn osv på ratsit. Det hade du också gjort om hon betett sig som hon gör.

Då jag bott i området länge och har bra kontakt med grannarna så har jag fått berättat för mig hur hon sprider dynga och pratar illa om oss. Även grannarna som även de står på gatan har sagt att de inte förstår varför hon hackar på oss men inte på dom.

Varför jag nämnde att hon bor själv med sin 27 åriga son? Ja kanske för att bilden jag har av henne är att hon är bitter, saknar en man, ensam. I en beskrivning av någon kan man tex nämna familjeförhållanden. Har inte skrivit om vilken ort det gäller eller nämnt något namn, så knappast inget utelämnande.
  • Anonym (Galen kärring)
    Anonym (Bizz) skrev 2024-05-16 05:51:50 följande:
    Sjukt att kolla upp folk för det första.
    Och för det andra, jag hade definitivt inte gjort det. Så den inbillningen stannar hos dig.

Sedan inbillar du dig att hon är bitter för att hennes son bor kvar hemma, du har väl ingen aning om varför de löser sin bostadssituation som de gör? Låter som att ni bor i hus, det är väl praktiskt för båda att dela på kostnaderna? Även om det kanske vore dags för sonen att lätta på vingarna och flytta hemifrån.
    Dock angår det inte dig och är bara löjligt att sitta och klanka ner på dem om.

Att hon är så bitter är för att hon inte har en man??? Alla vill inte leva i en relation!
    Surpriiise!

Sen har du ingen aning om ifall hon har en man, hört talas om särbo?
    Eller om hon kanske är gay?

Alla vill inte vara i en relation heller. Jag har flera vänner som är självvalt singlar. Själv är jag särbo, vill inte dela hushåll med någon. 

Du är fördomsfull och nyfiken.
    Hon må vara en ilsken ragata, men så anmäl henne då istället för att sitta och gråta ut i ett anonymt forum.

"Galen kärring"....... Flört
    Har du helt missat vad trådstarten handlar om? Den ligger under irritation och meningen är att man ska skriva om jobbiga grannar. Och du ifrågasätter mig när jag skriver om grannkärringen? Huruvida jag är nyfiken eller fördomsfull hör inte hit. Jaja. Ha en fin dag du.
  • Anonym (Galen kärring)
    Anonym (Bizz) skrev 2024-05-16 11:18:42 följande:
    Du är ny här i forumet va?
    Det är högst normal att man spinner vidare åt olika håll i trådarna. Tungan ute

Är glad iaf att jag inte är granne med någon som sitter och gräver i mitt liv på diverse sajter på nätet.

Tycker det är trist när man frångår ämnet och hakar upp sig på detaljer, ja. Tråd efter tråd spårar ur. Du har absolut rätt, jag är ingen stammis på familjeliv, just av den anledningen.

Med största sannolikhet är du granne med någon som kollat upp dig på nätet, vare sig du vill det eller inte. Jag bryr mig inte om grannarna eller någon annan googlar på mig. Har inget att dölja.

Svar på tråden Jobbiga grannar? skriv av dig här!