Inlägg från: thezizzler |Visa alla inlägg
  • thezizzler

Jobbiga grannar? skriv av dig här!

Oj, vilka historier. Förstår inte att det finns så knäppa grannar!

Jag själv har bott i ett riktigt lugnt villa område, i hela mitt liv, och alla grannar har varit väldigt trevliga. Och när den dagen kom då jag fick erbjudande om en 2:a, helt nybyggd, så tackade jag ja. Döm min förvåning när jag skulle flytta in och grannen som bodde ovanför mig är en tjej som jag, snällt sagt, INTE kommer överens med (kan tala om att det är ömsesidigt). Men det var bara att bita ihop och göra det bästa av situationen!

Det går en månad ca och vi (jag och min sambo) börjar höra hög musik, ett jävla stampande (lät som en flock på 100 gnuer sprang runt där uppe) och allsång till Eddie Meduza. Vi förstår att hon har inflyttningsfest (som började klockan fyra på eftermiddagen) och det kan man ju acceptera... till en viss gräns. Hon hade väl inte folkvett att meddela grannarna att hon skulle ha fest (vilket jag tycker man ALLTID borde meddela minst 1 dag i förväg iaf) och att det skulle bli jävligt högljutt. Festen höll på för glatta tills jag går upp för att kolla hur länge dom ska hålla på, men ingen öppnar? Jag går ner till min lägenhet igen och efter tio minuter plingar det på dörren. Där står det två GÄSTER från festen hon har som meddelar att dom är väldigt fulla och att dom försöker tagga ner det. Jag frågar varför inte ''värdinnan'' kan komma ner och meddela det själv och dom säger att hon är rädd för mig(?), jag säger ''Men herregud, hon kan väl ha vett nog att komma ner om ni ändå går ner?'' Nej, det kunde ''värdinnan'' inte. Jag säger även åt dom att tagga ner på stampandet och hoppandet i golvet för våra djur blir oroliga av det. Visst, säger dom och går. 

Nä, dom höll på till klockan 03:00 och jag och min sambo var riktigt trötta vid det laget. Dom gav sig av till krogen senare och (var under vintern) då det är ljust ute ser vi spottloskor, fimpar och cigarett aska på våran balkong. Då får jag nog iaf och plingar på , klockan 11 på morgonen, men ingen öppnar såklart. Så jag skriver en lapp där jag förklarar att det inte är det roligaste att se spott, cigg och aska på balkongen efter ingen sömn alls, att hon ska skaffa sig en jävla ask kopp och meddela iaf en dag i förväg om hon har fest igen och att hon gärna får komma ner och prata med mig/oss om hon har några funderingar etc. för ALLAS trevnad. Hon kom aldrig ner till oss.

Både hon och grannen under oss rökte som skorstenar också och det var inte direkt trevligt att känna doften av cigg när man försökte få in frisk luft.

Efter 3 månader insåg jag att lägenhetskomplex inte passade mig, jag var hela tiden irriterad på henne också, så jag köpta första bästa hus som var en bit ifrån och flyttade därifrån. 

Självklart skulle både hon och grannen under flytta en månad efter mig/oss...

Svar på tråden Jobbiga grannar? skriv av dig här!