Inlägg från: SilverEmma |Visa alla inlägg
  • SilverEmma

Jobbiga grannar? skriv av dig här!

Flyttade nyligen till hus & trodde att jag skulle slippa allt vad irriterande grannar heter....but nooooo!

En familj två hus längre bort har en golden, max ett år gammal...den har tydligen en förkärlek för vår trädgård! Oftast är någon av ungarna i familjen här & hämtar den, en gång har jag kopplat den & gått bort med den & bett dom hålla koll på sin hund då vi inte vill ha den i VÅR trädgård! (vilket tyvärr inte hjälpte då byrackan var här dagen efter igen) Vi har hund själva & min vovve gillar inte deras, och jag vill kunna ha min vovve ute i trädgården utan att tänka på andra hundar! Tyvärr så kostar det att sätta upp staket så det känns surt att lägga våra pengar på att stänga ute DERAS jycke!

Det är en hemsk fin & snäll hund men jag vill ändå inte ha den här...mest för min vovves skull. Men jag förstår att den sticker...ena ungen lappade till den hårt flera gånger över nosen sist hon var här & äntligen fick tag i den.

Frågade henne om hon trodde att det hjälpte att slå hunden men fick tyvärr inget svar....

Har provat vattenslangen, men den verkar tyvärr gilla den! Får kanske gå bort & fråga om dom sponsrar ett staket till oss....

• SilverEmma
    drever skrev 2009-06-13 14:23:04 följande:
    förbannade kurriduttingar...ska ge fan i min hund...åhh jag blir tokig och föräldrarna fattar tre ord svenska!barnen lever fan på våran bakgård med hunden och springer och retas och flina åt hunden, lockar på honom kastar saker osv...alltså snart !bärsärk i skäggetorp. ÅHHHHHHHHHH!
    Det hade jag ett gäng ungar som gjorde i parken för ett tag sedan...jag sa till dom att hunden inte tyckte om barn & bits! (hunden kan skälla & "vakta" på kommando) Plötsligt var det inte så kul längre.
Svar på tråden Jobbiga grannar? skriv av dig här!