Jobbiga grannar? skriv av dig här!
Jag fick låna en av min mammas kompisars lägenhet engång i ett par månader, jag hade sommarjobb då och grannarna envisades att plinga på min dörr och väsnas utanför mitt i natten, men jag klagade inte för det. Jag är inte så mkt av en party människa.
Men senare på hösten så hade jag bjudit hem en killkompis och en kille som jag tyckte om (som jag dessutom ska ha barn med nu efter 3 ½ år tillsammans), vi spelade lite tv-spel och sånt, sen gick vi och la oss vid kanske 5-tiden på morgonen, då knackade grannen på och min pojkvän öppnade och hon bokstavligen skrek till honom att vi hade väckt hennes nästan nyfödda bebis - vilket var lite komiskt då bebisen låg och sov i hennes famn och hon försökte bokstavligen skaka liv i den. Pojkvännen bara skakar på huvudet och stänger dörren för att sedan gå och lägga sig igen.
Han stannade hos mig i en månad innan han åkte hem och under den tiden fick vi ett antal klagomål för saker vi inte ens gjort. Vi kunde inte ens kolla på svenska film på tv:n utan att ha text och ändå så klaga dom på att vi var högljudda! Men själva så stod dom och skrek och bråkade klockan 5-6 varje morgon!!
Vi kunde inte ens gå utanför huset utan att dom stack ut sina nyllen och sa att vi skulle vara tysta (!?)
Dom skickade dessutom ett jätte långt brev till oss om hur mycket vi störde, kunde dom inte bara knacka på och klaga istället för att skriva ett brrev och gå två meter för att stoppa in det i brevinkastet?
Dom ringde till och med till MIN MAMMA och sa att min pojkvän slog mig!?!?!? WHAT??? Vi bråkar typ aldrig och vi var inte så himla högljudda, vi var knappt där, det enda vi gjorde i lägenheten var att sova typ.
Så när det var min tur att åka till pojkvännen så skulle mamma testa dom, så hon satte radion på timer så den gick igång kanske vid 4-tiden på eftermiddagen och till och med då klagade dom på oss, fast ingen var hemma? Konstiga grannar alltså, sen frågade vi dom som bodde ovanför oss om vi störde, och dom tyckte inte vi störde någonting...Tur att vi inte bor där längre!!