Inlägg från: Ord blind |Visa alla inlägg
  • Ord blind

Jobbiga grannar? skriv av dig här!

Jävla granne som röker på balkongen, mitt barn måste andas in DIN SKIT!! Bebis får lida för ditt dårliga val, jag kan inte låta dörrar och fönster vara stängda, det blir 40 grader varmt i lägenheten då! Om det nu är så jävla "ofarligt" kan du väl röka inne då så din unge får andas in skiten, inte min!! Jag slutade för att bebis skulle slippa, men undan kommer bebis inte! JÄVLA FÖRBANNAD!!!!! Varenda jävla vår, sommar och höst blir förstörda, kan inte använda balkongen för du står där och bolmar din skit, jag är så jävla trött på det, jag betalar för balkong, men kan knappt använda den. TACK SKALL DU HA!! DUM FAAAAN! ELAK MOT DITT BARN ÄR DU OCKSÅ, HÖR HENNE SKRIKA JÄMT!! RINGER SNART SOC!!

• Ord blind
    Sockerbiten skrev 2009-06-01 19:58:17 följande:
    en sak jag har funderat på, jag bor ju visserligen i rad hus och inte våningshus så förstår att det är skillnad, men här störs ingen av att någon röker ute på sin balkong, trapp, uteplats etc, inte heller någons grillning stör någon annan nämnvärt, har varit lite irriterande nån enstaka gång då han som bodde brevid alltid fick värsta rökmolnet när han grillade men utöver det har ingen klagat på någon vad jag vet, är det så stor skillnad på rad hus och höghus? eller röker folk mer i höghusen? förstår inte riktigt det, men förstår att det är jobbigt för er absolut!
    Problemet är att det blåser rätt ner på min balkong och in i min lägenhet. Det är min enda "källa" till frisk luft och när då grannen står och bolmar luktar det väldigt starkt i min lägenhet, i alla 75 km3 känner jag grannens rök. Jag är själv fd rökare, jag bryr mig egentligen inte om röken i sig utan att jag inte har ett val, utan måste andas in grannens rök vare sig jag vill eller inte. Sedan är det sådan tjat om varför inte folk skall får röka på balkongen, jag drar paralellen med att det är som att grilla fem min varje timme, man blir irriterad till slut. Eller jämför det med en parfym som ni inte gillar, lägenheten stinker denna äckliga doft 5 min varje timme... :)
  • Ord blind
    Nevaeh skrev 2009-06-01 20:21:34 följande:
    Grannar på våningen över som envisas med att "tvätta" sin balkong med vattenslang typ.Det rinner fan överallt !!
    Vad är det för idiot???
  • Ord blind

Quiet thoughts skrev 2009-06-01 20:28:09 följande:

Jobbigast är ju de elaka grannarna man också stött på.
    Själv tvättar jag inte tiden före alkisen, har hotat både mig och min syster. Känns sådär kul att möta han i trappen, framför allt när man har bebis med...
  • Ord blind

Quiet thoughts skrev 2009-06-01 20:40:10 följande:

Ja fy ja, alkisar kan ju bli hemskt arga också, verkar som män blir argare än fyllekärringarna
    Ja, de är inte fullt lika otäcka av någon anledning.
  • Ord blind

Det svarta fåret skrev 2009-06-01 20:48:44 följande:

Ja jobbiga grannar har vi...Vi flyttade till ett villaområde för 1,5år sedan. Så fort det blir vår så står grannarna och glor på oss. det är ett äldre par. Dem kommenterar och gnäller på allt vi gör. Att barnen låter, att hunden är ute, att jag hänger tvätt jag allt. Dessutom klipper dem hål i vår häck så dem har något att se genom. Förra veckan var hemsk, då började tanten vova (skälla som en hund) så fort vi hade vår hund ute. När vår hund skällde tillbaka så klagade dem på vår ouppfostrade hund. Man blir galen men dem går tyvärr inte att prata med. Inte ens hälsa kan dem för då springer dem och gömmer sig. Nu känns det som om dem vet att jag är så nära att dra in någon annan för att få slut på detta så nu är här lugnt, hoppas det fortsätter så också. Annars trodde jag att villområde var rätt så lugnt på grannproblem men man lär sig.
    Hälsa så ofta ni ser dom så kanske de håller sig på sin kant? Annars kan man ju sätta en häck på sin egen tomt så de inte kan se igenom (klipper de hål i eran häck kan ni ju faktiskt anmäla dom).
Svar på tråden Jobbiga grannar? skriv av dig här!