Jobbiga grannar? skriv av dig här!
Precis vad ja behöver just nu...en sån här tråd! Vi har fått problem med våra grannar. Vi bor i radhus och sedan 2 år sedan flyttade våra nya grannar med ett barn. De har haft fester dock inte alltför högljutt så det stört förutom en nyårsafton då de skruvade upp volymen på streon till max kl.12.00-03.00. Vår bebis låg och skrek förskräckt dessa timmar å jag ringde på, men ingen hörde! Nåja, jag pratde om detta da´n efter då de smällde raketer på gården, då vår trötta son sov i vagnen. Annars har vi ej klagat på dem. Man måste ju tåla normala ljud annars får man ju bo i skogen, visst? Problemet är nu så att grannen blivit gravid och tål inte minsta lilla ljud från oss. Hon har kommit hit å skällt på oss att vi går i trappan å att min dotter spelat tvärflöjt. De har aldrig klagat förr! Vi stör ingen utan lever som vanligt bara. Har ej nämnvärt högljudda barn. Vi måste ju få leva!! Sist sa hon att vi borde inte få bo här med så många barn!(3 barn på108 kvm) och att de ej är intresserade av att lyssna när min dotter spelar tvärflöjt! Hon får spela någon annanstans sa de...när hon hörde! Känner mig så kränkt! Min yngsta son säger nu när det ringer el. knackar på dörren...- nej, rädd! Å så kommer han till mej. Har försökt pratat när hon ringt på, men faktum är att jag ej får en syl i vädret och hon börjar skälla! Usch...känns inget kul här hemma just nu.