Inlägg från: Sobrilsubban |Visa alla inlägg
  • Sobrilsubban

Jobbiga grannar? skriv av dig här!

Vi har en granne som jag kallar för "Tupperwaretanten". När vi var nyinflyttade så ringde hon på för att hälsa oss välkomna.
    Jättesnällt, om det inte vore för att kärringen egentligen ville sälja in sina förbannade plastskålar.
    Snäll och för rädd för att stöta mig med henne så gick jag med på att anordna ett sådant där party ett par veckor senare.
    Ett par dagar senare ringer hon på igen. Då hade jag precis kommit hem med vår jättesjuka dotter ifrån sjukhuset. Det skiter dock hon i och bokstavligen tränger sig in i mitt hem och börjar rota i mitt skafferi för "hon ville se hur hon kunde effektivisera allt med sina smarta plastboxar". Innan hon går så ger hon mig en pytteliten spygrön plastburk för "det är en av alla bra saker som man får om man är värdinna." Sedan passar hon på att berätta att hon gått runt i hela vårt område och ringt på dörrarna för att bjuda hem helt okända människor till mitt hem när den där förbannade festen ska hållas.
    Jag ringde givetvis dagen efter och sa att jag inte ville anordna den där jävla festen längre. Skyllde på att dottern var sjuk och att det var mycket med det just då.
    En timme senare ringer hon på dörren och kräver tillbaka den där fula lilla plastlådan som hon gav mig dagen innan.

Efter detta har det även ringt på ett par snubbar hos oss som stått utanför med en slags lufttrycksmätare. Tydligen har tupperwearetanten klagat på att dom har dålig luft i sin lägenhet och efter den gången då hon tvingade sig in hos oss så ringde hon bovärden igen och sa att vi hade jättedålig luft vi med. Vilket inte alls stämmer.

Skönt att vi köpt hus och ska flytta ifrån den där jävla häxan om en månad!

Svar på tråden Jobbiga grannar? skriv av dig här!