Inlägg från: Mammut och Papput |Visa alla inlägg
  • Mammut och Papput

Jobbiga grannar? skriv av dig här!

Våra grannar (par ca 20 år) på andra sidan väggen på våning 3:

Första halvåret var det fest varannan lördag. Det var dunka dunk och yo man, hey lets shake that booty-musik. Sedan sjöng gänget till singstar där mellan 22.00 och 02.00.

Efter en månad köpte grannarna en crosstrainer som sätter huset i rörelse ett par-tre gånger i veckan.

Ibland hör vi tonårsaktiga porr-stön av manlig karaktär genom väggen.

De senaste tre månaderna vaknar min sambo på natten mellan 02.00-03.00 av att de grälar. Detta händer kanske 2 gånger i veckan. Han skriker och hon lipar.

=)

• Mammut och Papput
    Sockerbiten skrev 2009-05-24 19:49:24 följande:
    shit va jobbigt, dom som bodde vägg i vägg med mig förut ( har nyligen flyttat och det har flyttat in en ny) kunde ibland spela musik och sjunga högt som satan så man kände basen från sterion när man satt i soffan hos oss. och sen straxt innan dom flyttade så, ja jag vet inte vad dom höll på med men på kvällarna, aldrig innan 8 på kvällen så dunsade det och dunkade och höll på som om nån hoppade ner för trappen eller något och ibladn skrek ungarna (tonnåringar) och gapade oxå det var lite jobbigt men nu har dom flyttat så nu är iaf det borta.. altså man måste ju få leva i sin lägenhet, men man kan väl visa lite hänsyn, iaf sent på kvällarna, nätterna och tidigt på mornarna..
    Ja, visa hänsyn är viktigast.
    Grannen under oss röker på balkongen på kvällarna. Jättehärligt att gosa i soffan och känna stanken. Den kommer in fast dörrar och fönster och vädringsluckor är stängda.
Svar på tråden Jobbiga grannar? skriv av dig här!