Inlägg från: Turboplingen |Visa alla inlägg
  • Turboplingen

Jobbiga grannar? skriv av dig här!

Nu ska jag äntligen flytta ifrån detta höghus, men det jag hatar med att bo i höghus med hiss är ungarna i huset.
    De tar inte hissen utan de springer ner hårt som fan vilka tider som hellst..
    Sen trycker de på alarmknappen i hissen flera gånger om dagen, ja inte undra på att ingen bryr sig när nån larmar.. Sen trycker de antingen på alla knappar utanför hissen eller innuti hissen, och ja just det. De spottar och äcklar sig i hissen..
    Sen att folket i huset står utanför deras dörr och pratar högt och tydligt sent på kvällar.
    Ett gammalt par nedanför oss spelar musik in på 00 snåret, och man hör det väl, desamma så måste de höra illa för kl 6 på morgonen eller nått så sätter de igång sin jäkla tv så man hör vad de på nyheterna säger väl.
    Sen har vi grannarna mitt emot oss, de röker i hissen och påväg ut, skit äckligt det också..

Hmm finns det något mer... Inte vad jag kommer på just nu..
    Men som sagt snart är jag här ifrån!
    Äntligen!

• Turboplingen

När jag bodde hemma hos mina föreldrar så flyttade det in en granne som verkade jätte trevlig.
    Men året innan jag flyttade så ändrades den bilden helt.
    Han går upp till alla grannar för att höra skvaller och skvallra om andra grannar, när han ser att någon meckar bil så går han dit och ska prata under hela tiden man meckar.. och ge komentarer..
    Sen det värsta jag varit med om ang han, det är att han tagit sin lastbil och bundit fast rep mellan den och en bil som han tyckte stog för nära "hans lastbilsparkering" (han har ingen sådan utanför huset), så den tog han och slet bort där ifrån.
    Sen hade vi en kontejner (stavning) för att vi skulle rensa hemma.
    Han undrade om han fick slänga saker där, vi sa nej för vi ville få plats med vårt skit. Ja dagen efter hade han slängt saker där ändå, vilket han fick tillbaka..
    Min pappa hade slängt en gammal dörr ram vid parkeringen som han skulle ta dagen efter, ja när han kom ner hade snubben staplat upp den med stenar..
    Listan kan bli längre.. Han va inte populär på gatan av nån.. kanske därför han flyttade efter oss..

Svar på tråden Jobbiga grannar? skriv av dig här!