Vi som fick barn i jan-feb 2007, sommartråd
Vad gulligt med en bästis Och Lova blir också näst äldst på avdelningen till hösten. Äldsta tjejen är hela 12 dagar äldre.
Har börjat få svåra frågor av Lova. Hon undrade vart bajset far när man spolar på toaletten, kändes inte som att reningsverk och sånt var lätt att förklara.
"Dumma dig" och "mamma dum" säger hon nu. De lär sig mycket på dagis...
Usch, det känns inte riktigt bra med 15 h dagis. Eller det känns bra för Lovas skull, hon är jätteglad över att få gå dit varje dag. Men det känns inte som att hon behandlas likadant som de andra barnen längre. När jag hämtar henne är det ju dags för lunch och ibland står personalen bara och väntar på att jag ska komma känns det som. De tar in alla de andra barnen så fort jag kommer. Informationen har varit dålig också, i fredags när jag hämtade Lova fick jag reda på att hennes avdelning är stängd för sommaren nu. Jaha?? De har sagt att vi ska ta hem alla saker men jag trodde vi hade en vecka till på oss, de stänger nästa vecka.
Sambon lämnade idag och mejlade och berättade att hon nu är på en annan avdelning och alla andra barnen som flyttats över dit hade fått egna hyllor med namnlappar men Lova hade inte ens fått nån plats att lägga sakerna på utan hon fick sätta skorna längst in i tvättrummet. De hade inte flyttat över hennes saker så hon hade inga extrakläder, inga blöjor och inga nappar. Antar att de kan gå och hämta sakerna om det behövs men lite konstigt kändes det. Får se hur det känns nu när jag hämtar henne, kanske låter henne vara hemma istället.