Vi som fick barn i jan-feb 2007, sommartråd
Hur mår du nu på slutet?
Grattis till vinsten
Midsommar? Ehh, ja, inget planerat. Har inte tänkt på det, känns inte precis som sommar när det regnar varenda dag och är kallt. Ska höra med sambons familj om de har några planer, annars tar vi det lugnt hemma gissar jag. Sambon kom hem från jobbet och berättade att hans jobbarkompisar pratade om hur mycket de skulle dricka, känns som att det var en hel evighet sedan man tänkte så...
Suck, jag har lyckats få nåt konstigt problem med ena ögat, vet inte vad det är. Kom helt plötsligt nu ikväll och ser jätteläskigt ut. Sambon ringde ögonakuten och om det inte är bättre ska jag komma in imorgon kl. åtta. Suck igen, krävs en del planering och krångel med två barn. Sambon har jour och kan inte ta ledigt och Lova får ju bara vara på dagis 8-11. Lillan helammar jag ju. Får se hur ögat ser ut imorgon. Ska väl försöka lägga mig och vila nu.
Ögat ser bättre ut idag så jag avvaktar, behöver inte åka in akut i alla fall. Funderade på om det var ögoninflammation men det hade jag ju för 2½ månad sen och det såg inte alls likadant ut.
Potträning ja, svårt! Tycker bara man blir stressad när man hör av andra hur bra det gått för dem eller när man läser om det - barnet ska vara moget och om man pushar för mycket kan det bli tvärtom, barnet vägrar. Såå svårt att veta vad som är rätt att göra. Vi har kommit så långt att vi frågar Lova om hon vill sitta på pottan men de senaste dagarna har hon sagt "nej" och då är det ju inte mycket att göra.
Båda barnen sover middag! Lyx lyx lyx! Lova har ju slutat egentligen men hon är småsjuk och när hon blev sur på mig gick hon upp och la sig som protest
Det känns som att man "måste" fixa potträningen nu medan det är sommar dessutom, alla säger att det är så svårt till hösten/vintern.
Trevlig midsommar! Det regnar här men jag hoppas ni andra har bättre väder