mpta skrev 2009-06-08 20:55:22 följande:
Dagarna kan inte vara på topp varje dag! Förstår att det blir lite tråkigt spec om du inte träffar någon, med första barnet hittar man ju på en hel del å träffar föräldragrupp osv men ja kan förstå om det blir en helt annan sak när man får andra barnet man har ju liksom inte den tiden att springa runt på en massa aktiviteter då.Matlagning tycker ja om men ja har ingen inspiration till att göra något spec så d blir såå tråkigt i längden. Kanske att du skulle behöva lite avlastning? Få komma iväg lite själv och göra något, det är väl inte så konstigt att allt känns tungt när du "bara" är hemma med barnen, lite då å då behöver man faktiskt få prata lite skitsnack helt själv med andra vuxna också lr helt enkelt vara helt själv och få slappna av lite å rå om sig själv
Har varit iväg och joggat ikväll, kombinerat lite ensamtid och motion. Var några år sen jag joggade sist... Föräldraledigheten var jobbig för mig förra gången också så jag var beredd på att det kunde bli likadant den här gången. Måste verkligen jobba på att ha nåt planerat varje dag, blir tungt annars. Föräldragruppen finns inte kvar och öppna förskolan har stängt hela sommaren.
Jag vet ju att allt blir bättre sen när lillan börjar äta mat och inte är lika beroende av mig. Tiden går fort. Är bara så svårt att komma ihåg det ibland
Lova är jätteledsen idag och vi fattar inte vad som är fel. Hon vaknade precis och nu sitter hon i sängen och gråter och säger "nää". Hon svarar nää på alla frågor och allt är bara fel. Redan på dagis hade hon varit ledsen och nu ikväll när jag for och joggade hade hon gråtit i 10 minuter. Hon försökte följa med mig med endast t-shirt, blöja och en toffel på. Stackars gumman. Vet inte om hon är lite sjuk eller vad det är.