nötskrikan skrev 2009-07-27 23:01:43 följande:
Vill också ha tillbaka mysLova! Nån som vet hur länge trots varar?? Lova slår inte lillan (än...) men hon slår mig. Igår fick jag en sko i huvudet och blev lite sur. Idag har hon legat på golvet och vrålat och sparkat hur många gånger som helst.
Tänk vad skönt det vore med tids bestämda trotts perioder. Då skulle jag boka semester utan familjen under den tiden haha!
Isak kastar leksaker på lillebror kramas med mig och maken och lillebror frå en och annan kram och puss han med men mest slag och sparkar =(
MPTA- Isak älskar också att prata i telefon. sen så har han börjat berätta en massor så nu kan man inte ha några hemlisar längre heller hihi! Han sov hos mormor en natt förra vecka och så ringde dom på kvällen och han berättade om "kiffen" vi förstog inget alls.. försn i lördag när han kommer in och hämtar mig och säger mamma Nova illla kiffen, kiffen lessen! Nova är våran hund. Men kiffen vad är kiffen...?? Va sa jag visa mamma vad det är du menar. så han tog mig i handen och ledde mig bort till staketet och där låg en fågel som inte var riktigt levande men inte död heller. han pekade på den och sa mamma nova illa kiffen, kiffen lessen.. ja med "kiffen" framför sig var det ganska lätt att förstå vad han menade.. Nu var nog inte nova boven i dramat utan jag gissar på en katt men det var säkert Nova som hittade dom. Och hur förklarar man för en 2 åring att Kiffen inte måde bra och varför.. att man inte kan krama kiffen så att den inte ska vara lessen mer.. det slutade med att vi fick leda in honom på något annat som farfar som kom så lägligt =) Alltid bra med undan manövrar när dom för för små för att förstå vissa saker..
Nä sova lite innan lill trolle vaknar kanske