• Anonym

Het på min psykolog!!! Vad göra???

Jag håller med första inlägget. Även om det inte skulle vara så i ditt fall så tycker jag att du ska försöka lägga bort de tankarna. Om det inte går byt psykolog. Det är inte lämpligt att försöka inleda ngt med honom samtidigt som du går i behandling.

• Anonym

Jag håller med föregående inlägg, rätt av. De har helt rätt till 100%. Han är körd som dejting material. Han är din psykolog, thats it. Han må vara snygg men det är kanske busschauffören på vägen dit också. Se dig alltså om efter nån annan.
    Lycka till!

• Anonym

Anonym (Knepigt!!!!!!!!!) skrev 2009-05-19 22:13:12 följande:

Hm. Finns det ingen chans att han känner detsamma för mig, så lär jag inte göra bort mig genom att berätta för honom. :-sMen kan man klassa en psykolog som kass, för att denne kan få känslor för en fd patient? Varför?
    vad får dig att tro att han skulle känna samma då?
    har han på något sätt visat dig något speciellt utöver att vara din psykolog?

för varför kasta bort något om de kan finnas en möjlighet menar jag?
  • Anonym
    Anonym (Psykologen) skrev 2009-05-29 21:05:14 följande:
    Jag jobbar som psykolog och det är väldigt, väldigt vanligt att patienter blir kära i sin behandlare. Och nej, vi får inte dejta våra patienter eller f d patienter (vet inte hur lång "karantän" det är).

Kanske ligger svaret där - att du faller för killar som är omöjliga att få samtidigt som denna kille säkert får dig att uppleva att han förstår dig, att han lyssnar etc.

Tycker du ska berätta för honom, han har med all säkerhet hört det förut. Och genom att det är på bordet så kan ni jobba med det. Blir det ihållande är det dessutom olämpligt att han fortsätter ha dig som patient.
    Får ni vara vänner med patienten eller fd patient då??
Svar på tråden Het på min psykolog!!! Vad göra???