Inlägg från: Schnooglewookiemush |Visa alla inlägg
  • Schnooglewookiemush

Irriterande, unga föräldrar.

Koloratur skrev 2009-05-27 13:52:30 följande:
    haha, så du menar alltså att rubriken ska vi bortse från, den har inget med inlägget att göra? jag tror snarare att det är så att du upptäckt att du skrivit fel i rubriken ;) irriterande; unga föräldrar. Jag är inte mer speciell än någon annan mamma, men varför skulle det inte vara tillåtet för mig att känna att jag är speciell, att jag har en mammakaraktär, att jag är bra som jag är?
    Vad tillför du till diskussionen genom att påstå att jag skrivit fel? Vinner du på något vis då?
    Jag har gett en fantastisk förklaring till varför jag satt just den rubriken jag satt, och att du verkar älska att feltolka allting man skriver säger mer om dig än mig.

Alltså, det du skriver... Det har alla andra och jag redan skrivit, så som att man ska vara stolt över att man är mamma. Men du tjatar och rabblar om det om och om igen, du verkar tro att du är den enda som tycker så och att vi andra sagt något helt felt.

Ironiskt och humoristisk, måste jag faktiskt påstå.
  • Schnooglewookiemush
    mosterYster skrev 2009-05-27 13:52:13 följande:
    HAHAHA, snacka om att missförstå! TS är själv en "ung mamma" men hon (och jag och många andra) retar sig på fenomenet tonåring-som-skryter-över-att-hon-får-barn-som-väl digt-ung. Ungefär som att skryta över att man använder stringtrosor redan som 8-åring, eller blev av med oskulden när man var 12. Det är inte SVÅRT att använda string eller att knulla, det är inte svårt att bli gravid om man är fertil och har någon att tillverka barnet med. De unga mammor som skryter, verkar ju anse att de är alldeles särdeles unika (på ett positivt sätt) som ska föda barn innan de tagit studenten. Fine om man väljer att skaffa barn tidigt, det kan säkert gå jättebra och vissa är mogna nog som 18-åringar, men att planerat bli gravid som 16-åring och sedan bygga sin identitet på att man är en "ung mamma", det är väldigt fånigt.
    Tack!
  • Schnooglewookiemush
    Koloratur skrev 2009-05-27 13:55:34 följande:
    Jag har mycket svårt att bli med barn och valde att satsa allt på ett kort och skaffa barn ung när fertiliten ändå fanns kvar lite grann i alla fall. Jag är stolt och glad över att jag lyckades få barn. Av ts att döma så verkar ju ALLA som fått barn unga (även hon själv tydligen) vara mer eller mindre idioter eftersom de blivit just gravida i unga år. Jag får tydligen aldrig svar på frågan varför det är fel att vara stolt över sitt föräldraskap! Det är väl alla? Jag bygger inte min identitet på mitt barn, jag är en alldeles egen person och det är alla människor anser jag. Sorry, men det kanske inte stämmer överens med er bild av folk men så är det för mig.
    Men snälla...
  • Schnooglewookiemush
    Koloratur skrev 2009-05-27 13:59:26 följande:
    Ja?
    Du lyssnar ju inte på någon av oss, när du får ett motargument så hittar du på något nytt helt taget ur luften...
    Nej, diskussionen går knappast framåt då.
    Tack och hej!
  • Schnooglewookiemush
    Koloratur skrev 2009-05-27 14:02:56 följande:
    Vet inte vad jag gjort för ont som skaffat min son, men han är det vackraste jag har och jag skäms inte ett dugg för att han är resultatet av oskyddat sex. Det är väl alla barn utom inseminationsbarnen? Jag tänker fortsätta vara glad och tar inte åt mig av att jag borde skämmas osv för att jag har barn. Löjlig diskussion, lämnar den nu utan åtgärder! AtroCious: Jag känner inte dig och jag inte bedöma hur bra eller dålig förälder du är, så varför ska du klassa ut alla unga föräldrar när du själv säger att du är det? Antingen ljuger du eller också har du svåra personlighetsstörningar. Nu ska jag åka och hämta min son på hans lilla söta dagis och sedan blir det onsdagsmys i soffan men min fina UNGA familj :)
    Svåra personlighetsstörningar? Tack för den, jag har borderline. Klumpigt.
  • Schnooglewookiemush
    Koloratur skrev 2009-06-03 14:42:32 följande:
    Det är ingen som är varken otydlig, ovillig att fatta eller allmänt trög. Faktum är att i denna tråden står det uttryckligen ATT UNGA INTE SKA HA BARN. Alla som kan läsa, varsågoda att gå tillbaka i tråden och se vad jag försvarar mig mot!
    Men lägg ner nån gång.

Ingen är emot unga föräldrar, vissa har sagt små "negativa" saker som faktiskt stämmer i många fall (så som att vi inte har utbildning, det har vi oftast inte). Ingen har sagt att du är en dålig mamma, att du inte borde ha barn bla bla bla.
    Det är du som fått för dig att hela världen är emot dig för att du är ung förälder, och du verkar ha väldigt svårt för att förstå nånting av det vi skriver.
  • Schnooglewookiemush
    Koloratur skrev 2009-06-03 14:45:46 följande:
    Du har väl inte sagt nåt av detta? Men visst håller du med påståendet att unga kan vara bra föräldrar, fast det är inte särskilt troligt. Det är det jag vänder mig mot.
    Hela tråden handlar ju om just det! Att man ska vara stolt över att man är föräldrer, inte åldern.
    Och det är precis det som mosterYster skrivit till dig gång på gång på gång...
  • Schnooglewookiemush
    Koloratur skrev 2009-06-03 14:50:28 följande:
    Vi? Jag har en utbilning. Jag har ett jobb. Hela världen är kanske inte emot mig och jag har ingen aning om ifall jag verkligen skulle kalla FL för världen, men i mitt verkliga liv är det i alla fall så att jag ifrågasätts allt som oftast "för hur kan någon som är så ung ta hand om ett barn? Du är ju ett barn själv!" Barn har jag inte varit sedan jag var 10 bast.
    Tycker du att det är kul att misstolka?

Skriver det igen, eller jag citerar till och med:
    "så som att vi inte har utbildning, det har vi oftast inte"
  • Schnooglewookiemush
    Koloratur skrev 2009-06-03 14:51:00 följande:
    Men varför hackar ni på mig nu? Nyss var jag ju ingen idiot.
    Men du lyssnar ju inte!
  • Schnooglewookiemush
    mosterYster skrev 2009-06-03 14:49:38 följande:
    Jag har väntat på att du skulle komma tillbaka till tråden och hjälpa till. Väntat och längtat. Kära UNGA mamma som anser att din ungdom i sig inte är en merit , jag är ganska imponerad över hur man lyckats misstolka ditt budskap så kapitalt!
    Haha, håller med dig. Du får faktiskt lite beröm för att du kämpat så mycket.
  • Schnooglewookiemush
    Koloratur skrev 2009-06-03 14:54:02 följande:
    Ändå ingen anledning att hacka.
    Det är ingen som hackar, inte någon. Vi försöker bara få dig att förstå att du tjatar om just det som tråden handlar om!  Du tycker ju samma sak, men du har fått för dig att vi inte alls gör det.
  • Schnooglewookiemush
    Koloratur skrev 2009-06-03 14:55:05 följande:
    Men kan ni lägga av och barnsla er!
    Men hon har ju kämpat med att få dig att förstå att ni tycker samma sak! Men du vill ju inte lyssna!
  • Schnooglewookiemush
    Koloratur skrev 2009-06-03 14:57:53 följande:
    okej men då bestämmer vi väl att jag tycker samma sak då och sedan kan ni väl bara sluta? Nu ska jag åka och hämta min son TROTS att jag är för ung för det och sedan ska jag laga mat TROTS att jag "inte har några pengar" och sedan ska jag åka hem och sova under Västerbron för jag har ju ingen egen bostad heller. Jag är ju en typisk ung förälder, en sån där irriterande sort.
    Haha, ge dig nu.
    Ingen här är elak, ingen ifrågasätter ditt föräldraskap, ingen anser att du skulle ha väntat. Jag var för tusan 16 när jag blev med barn!
    Att du skriver så där är ju bara så... humoristisk.
    Du vill inte förstå.
  • Schnooglewookiemush
    Koloratur skrev 2009-06-03 15:01:48 följande:
    det var jag med. Så nog förstår jag, med skillnaden att jag inte tycker det är speciellt humoristiskt att klaga på NÅGON föräldratyp.
    Men vi klagar inte på någon föräldratyp! Vi klagar inte på UNGA FÖRÄLDRAR, inte den gruppen i sig.
    Vi tycker det är löjligt att skaffa barn som t.ex. 16-åring, för att man tycker att det är häftigt. Att man skryter om att man är ung, att man ser det som nån slags statussymbol. Det är fullt rimligt att vara stolt och ung mamma, klart man är stolt över att man är mamma. Men det är fjantigt att man är stolt över själva åldern i sig, inte barnet eller föräldraskapet.
  • Schnooglewookiemush
    JuliaåRonjasmammis skrev 2009-06-03 15:18:10 följande:
    Just nu känns det lite som om tråden blev en självuppfyllande profetia...
  • Schnooglewookiemush
    Koloratur skrev 2009-06-04 11:07:53 följande:
    Ni ser, är man 20 betraktas man automatiskt som dum oavsett vad man än säger och gör. Där har du ditt bevis mosteryster ;)
    Varför hittar du på att alla är emot dig? Varför hittar du på att alla är dumma, att alla ogillar dig för att du är ung? Varför?
  • Schnooglewookiemush
    Koloratur skrev 2009-06-04 19:53:10 följande:
    Jag gör en atrocious och drar till med en fejkad diagnos: jag har borderline, därav mina personlighetsstörningar. Det är dessutom ren fakta att folk med borderline inte har någon empati, vilket blir vääääldigt tydligt i ts! Reglementet och mosteryster mobbar på fint de också. Sluta säg att jag inte har rätt att vara stolt över min son som jag gjort och fött, det är min rättighet som förälder att vara stolt! Jag tänker inte sluta vara det enbart för att ni anser att jag blivit gravid för ung. Min kropp = mitt beslut. Din kropp = ditt beslut. Och nej, för att svara på frågan om jag eller min fina pojke är efterbliven, NEJ. Det är snarare ni som är efterblivna. Nu drar jag.
    Vad är det du sitter och skriver? Vad uppnår du genom att skriva så där?

För det första: Jag har borderline, och ja det är en personlighetsstörning. Det är inte så att jag har borderline, och därav får en massa personlighetsstörningar... Borderline ÄR en personlighetsstörning.
    För det andra, Borderline är inte en fejkad diagnos och jag låtsas inte ha den.
    För det tredje så har vi med Borderline för MYCKET (jag säger det igen FÖR MYCKET) empati. För att göra det enkelt för dig så kan jag säga att det inte alls betyder att vi inte känner empati. Det betyder precis tvärt om, ATT VI KÄNNER FÖR MYCKET EMPATI. Förstod du nu, eller ska jag ta det igen?

Jag blir faktiskt arg, och ledsen när du sitter och skriver sån smörja. Fy fan, vad lågt gjort av dig.
  • Schnooglewookiemush
    Kärleksmums skrev 2009-06-09 11:57:35 följande:
    Är det här någonting att störa sig på??
    Är olika uppfostringtekniker nåt att störa sig på? Är folks stavningskunskaper nåt att störa sig på? Är fula kläder nåt att störa sig på? Nej, men folk diskuterar det ändå. Passar det inte så finns det säkert mängder av trådar som passar dig.
Svar på tråden Irriterande, unga föräldrar.