Inlägg från: Schnooglewookiemush |Visa alla inlägg
  • Schnooglewookiemush

Irriterande, unga föräldrar.

Koloratur skrev 2009-05-27 13:15:39 följande:
    Kan bara svara för mig själv. Mitt IQ är 116,7, alltså 6,7 poäng över snittet, och jag tror varken att det gör mig till en sämre eller bättre förälder. När man är ung mamma (jämfört med en "gammal") så har man ju helt andra förutsättningar för att klara av ett barn. Det behöver inte vara såhär för alla, men oftast; * Inga pengar * ingen pappa till barnet * sämre eller ingen utbildning * svårare att få jobb och klarar man allt detta plus att vara förälder så kan man nog vara stolt över att man lyckats fixa att vara just UNG förälder. Sedan är det ju en annan femma att många klarar det galant ändå, utan att ha som listan ovan.
    Det handlar ju om att SKRYTA om att man är UNG och mamma, och vad tusan är det att skryta om?
    Vem som helst kan bli på smällen och vara 15 år, det är ingen bedrift!
  • Schnooglewookiemush
    Koloratur skrev 2009-05-27 13:23:48 följande:
    Jag läser ts och får det till att du säger att det är okej att säga att man är stolt mamma, men inte att man är stolt över att man är just ung mamma.
    Men självklart är det okej att vara stolt över att man lyckats ha sex oskyddat när man är under 18, varför skulle det inte vara det?
    Men jag tycker det är så löjligt! Och de som varit duktiga och läst min TS håller med mig, praktiskt taget alla. Men sen så finns det dem som sitter och väntar på att försvara alla unga föräldrar, och tar alla chanser de får att överdriva allt för att glorifiera unga mammor.
  • Schnooglewookiemush
    Koloratur skrev 2009-05-27 13:26:18 följande:
    Jag har väl inte skrutit?! Jag är jättestolt över att vara mamma och det har inget med min ålder att göra eftersom jag känner mig som 50.... Ja, självklart kan man bli gravid vid femton, det är ju den optimala kroppsliga tiden för barn. Det jag inte fattar är varför unga föräldrar inte ska vara stolta över att de är föräldrar, eftersom de blivit gravida så unga, medan "äldre" mammor ska vara stolta för de fick minsann barn i rätt tid? Varför hyscha med en tonårsgraviditet när man inte vill?
    Men Herre...GUD!
    Vem har sagt att du skryter?!
    Hela tråden handlar inte om dig...

Du visar ju gång på gång att du inte förstår alls var tråden handlar om! Man SKA vara stolt över att man är förälder! Man behöver inte alls hyscha med att man är mamma, men inte tusan är det moget att stoltsera med att man är sååååå ung!
    Många unga föräldrar säger att det finns många fördomar om dem, jag skulle vilja påstå nåt annat...
    Det finns fördomar om "äldre" föräldrar! Unga föräldrar snackar skit om dem konstant, påstår att de hatar unga föräldrar, att de glor ut dem och är allmänt elaka. Jag har aldrig stött på någon äldre föräldrar som varit dum, dock så har jag stött på enormt många dumma föräldrar som rent ut sagt är dumma i huvudet.
  • Schnooglewookiemush
    ingensignatur skrev 2009-05-27 13:27:09 följande:
    jag räknar mig själv som en ung mamma, o jag fattar knappt frågan :P Jag har nog aldrig skrytit om att vara ung mamma, däremot är jag stolt över att ha klarat mina två barn själv sen vi lämnade deras pappa, för att sedan börjat plugga igen och nu klarat av ett fullständigt gymnasiebetyg! Whoho =) Nee... Jag tog iofs studenten, men utan klara betyg då, och det är inte coolt! Många verkar faktiskt tycka det, och det gör även mig fruktansvärt irriterad. Att de skulle vara "skönt" att leva på soc har jag oxå hört från många, och då kan man fråga sej hur skönt det kan vara att redovisa vart alla pengar gått en gång i månaden??? Nee, stolt mamma ska man vara, men inte endast för att man e ung =) Nu vet jag inte ens om jag svara på ts, jag bara flöt iväg.. Sorry isf =) (och btw, jag har nog inte så högt IQ ändå) :D
    Du är en stolt mamma, som är stolt över dig själv för att du lyckats så bra trots svårigheterna som kommer med att vara en mamma som är ung.
    Det är stor skillnad jämfört med att vara stolt över att man är en ung mamma.
  • Schnooglewookiemush
    Koloratur skrev 2009-05-27 13:41:11 följande:
    Ingen har sagt att jag skryter, men eftersom jag är ung förälder, och tråden handlar om unga föräldrar som skryter, och jag talar om att jag INTE skryter, varför är det så himla konstigt att jag gör inlägg i tråden då? Jag har mött många "dumma" äldre föräldrar, och många "dumma" yngre med. Majoriteten har dock varit helt ordinärt trevliga. Måste man kasta skit åt något håll? Du skriver att unga föräldrar snackar skit om äldre. Nej, inte alla, så generalisera inte. Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Jag är en stolt (och ung) förälder. Jag är stolt över min lilla son och över att jag är en bra förälder, spela roll vilket år jag är född.
    Jamen vad tusan är det du sitter och bråkar om? Vad är det du vill få fram mer än det som står i TS?
  • Schnooglewookiemush
    Koloratur skrev 2009-05-27 13:44:36 följande:
    Min version: Jag tolkar det som att du är arg på mig för att jag har blivit mamma när jag var ung. Du tycker att jag inte har gjort någon bedrift när jag hade oskyddat sex så jag ska inte malla mig över det. Har jag fått det rätt nu eller kan du vara så vänlig att tala om för mig vad JAG (ja, just jag, inte unga föräldrar i allmänhet) har gjort som i dina ögon är fel?
    Skulle jag vara arg på dig för att du är en ung mamma? JAG är ju en ung mamma!
  • Schnooglewookiemush
    zimbaa skrev 2009-05-27 13:45:35 följande:
    hmmm jag kan förstå vad du menar... har själv fått barn när jag var ung o jag var o är väldigt stolt över honnom o att jag fixade det själv, mycket eftersom ingen trodde jag skulle klara det. Men stolt över det faktum att jag var ung eller inte spelar ju inte nån jätte roll för alla kan väl bli med barn unga det är ju ingen större bedrift... eller hur.
    "Du är en stolt mamma, som är stolt över dig själv för att du lyckats så bra trots svårigheterna som kommer med att vara en mamma som är ung.Det är stor skillnad jämfört med att vara stolt över att man är en ung mamma."

Det passar väl in på dig med?
  • Schnooglewookiemush
    Koloratur skrev 2009-05-27 13:46:28 följande:
    Jo, men menar du inte att du inte säger att du är en stolt UNG mamma, utan att du är en stolt, ung MAMMA?
    Jag är en STOLT MAMMA.
  • Schnooglewookiemush
    Koloratur skrev 2009-05-27 13:47:02 följande:
    Sedan undrar jag varför du valt att döpa ts till irriterande, unga föräldrar. Varför skulle unga föräldrar vara irriterande???
    För att vissa unga föräldrar är irriterande, just på grund av att de skaffar barn för att det är häftigt och sen skryter om sin bedrift. Det tycker jag är irriterande, eftersom de syns mer än oss andra unga föräldrar som inte alls tror att vi är mer speciella än några andra.

Sedan undrar jag vad du får ut av att analysera rubriken? Håll dig till ämnet, så är du snäller.
  • Schnooglewookiemush
    Koloratur skrev 2009-05-27 13:49:47 följande:
    Precis, det var det jag menade.
    Och det är precis det som alla andra skrivit, och som står i TS. Varför tjata om samma sak när det står tydligt redan?
Svar på tråden Irriterande, unga föräldrar.