• Mieria

Irriterande, unga föräldrar.

Jag förstår inte heller. Om whiteangels nu har satt sin gräns vid 30 så får hon ha den där ellerhur? Det är hennes val och det rör inte oss i ryggen! Jag kan inte begripa resonemanget men det tycker jag känns skönt eftersom jag inte vill förlika mig med det- jag skulle inte vilja förstå mig på en massmördare eller en kommunist heller! Nu låter vi henne ha sin åsikt och ställer inte fler frågor så slipper vi kanske högstadiepolitiken! Puss.

• Mieria
    WhiteAngels skrev 2009-05-19 14:40:32 följande:
    Jag tycker det är för sent sen för min del,å andra sidan har jag vänt mitt liv.aldrig haft det drä intresset att man ska resa festa o springa runder..det kan jag göra sen i livet om jag skulle ha det intresset
    Vad fint. Nu är du snäll och är tyst tills du kan hålla dig till ämnet.
  • Mieria
    WhiteAngels skrev 2009-05-19 14:42:19 följande:
    Unga mammor tror väl troligtvis att dom ska klara av det bättre ..
    Schhh schhhh schhh
  • Mieria

2 små prinsessor skrev 2009-05-19 15:16:21 följande:

håller med dig ts, jag hatar också uttrycket "mamma är ingen ålder". Jag har inte hört någon över 18 använda det.
    ahhaha nu är det ju ts som står för den åsikten :´)
  • Mieria

Eller?? Mamma är väl ingen ålder?

• Mieria
    MicaelochMaria skrev 2009-05-19 15:20:48 följande:
    Ja något är det ju, eftersom man orkar gå runt och störa sig. Själv bryr jag mig inte om hurvida nånannan är 15 eller 40, det är väl deras ensak.
    men nu frågade jag dig vad det är du tror att de är avundsjuka på. Du måste ju ha en teori eftersom du uttryckte den åsikten. För du är väl inte en såndär människa som bara slänger ur dig saker du inte kan backa upp? Berätta nu vad du tror att avundsjukan du beskriver beror på?
  • Mieria
    MicaelochMaria skrev 2009-05-19 15:27:58 följande:
    OFTA är det just avundsjukan det handlar om när folk gnäller på andra. Tyvärr. Och det gäller nog alla kategorier, sen säger jag inte att det ALLTID är så. Det kan även handla om att folk har för lite att göra på dagarna och behöver  gnälla.
    nu är du så snäll och svarar på vad du menar att folk skulle vara avundsjuka på eller så lägger du ner det argumentet.
  • Mieria
    WhiteAngels skrev 2009-05-19 15:29:55 följande:
    Inte..kroppen brukar ju säga i från både när man kan bli det och när man inte kan det längre..så ju att vara mamma är lite ålder.
    Du anser att man bara kan kallas för mamma när kroppen själv gjort barnet? Och du pratar om fördomar...
  • Mieria
    MicaelochMaria skrev 2009-05-19 15:31:33 följande:
    För att alla påstår att barn är lätta att bara göra, bara att sära på benen, det klarar ju t.om en apa, eller hur var det nu? HUR kommer det sig att det är så hög barnlöshet och att så många har svårt, alternativt inte kan få barn? Om det nu bara är att sära på benen? Det finns en anledning till att kroppen är som mest fertil mellan 18-25. När du är 40 har du oftast svårare. INGA påhopp, inget illa menat, men så är det ju? Och alla måste smutskasta alla som fött barn tidigt, varför? Jag säger inte att det ena är bättre än det andra, men alltid har man något att gnälla över, inte sant?
    jag smutskastar inte dig. Om du är en bra mamma så tycker jag att du ska vara stolt över det! Men att vissa har oturen att inte kunna bli med barn är ju knappast en anledning att vara stolt för att man lyckades bli på smällen eftersom det inte är någonting du själv kunnat påverka.
  • Mieria
    WhiteAngels skrev 2009-05-19 15:34:22 följande:
    Men snälla du när man inte längre får mens inte sjutton ska en sån människa skaffa barn på annat sätt,då ska man nog njuta av livet ist.men det finns som sagt en anledning till att kroppen är fertil i unga år.
    Så en mamma är alltså någon som själv fött sitt barn. Du förnedrar nu alla adoptivföräldrar i världen.
Svar på tråden Irriterande, unga föräldrar.