• Mieria

Irriterande, unga föräldrar.

Lil sis skrev 2009-05-19 13:14:43 följande:

Alla barn är viktiga, alla barn behövs oavsett vem som råkar försörja dem för tillfället för en sak är dj-ligt säker den äldre befolkningen i detta land bli större och större och då behövs det fler och fler som kan försörja dem...
    Ja. Så det är bättre att barn skaffar sig ett arbete istället för ett barn!
  • Mieria
    WhiteAngels skrev 2009-05-19 13:16:03 följande:
    Det skrivs hela tiden om unga mammor,men unga pappor då?Så länge en har jobb är det väl skitsammma..
    Nu är det inte det vi diskuterar här. Du kan inte föra en diskussion med en lokförare och plötsligt upprört säga "varför ska alla busschaufförer få betald lunch då?" Vi pratar om unga mammor. Då kan du inte plötsligt kasta om diskussionen och fråga mig varför allt ansvar ska ligga hos mamman då det öht inte är något jag har påstått.
  • Mieria

Lil sis skrev 2009-05-19 13:19:01 följande:

Haha! Ja kanske det är så men tänk om dessa barn väntar med att skaffa barn vid 45 och det inte går...
    Nu är du lika överdramatisk som jag
  • Mieria
    WhiteAngels skrev 2009-05-19 13:21:37 följande:
    Nej man jag frågar mig det..Tråden heter trots allt "Irriterande, unga föräldrar." ansvar är inte bara mammans även pappans
    För att respektera ts önskan om att inte vara ot tar jag tillfället i akt att styra tillbaka tråden i rätt riktning. Jag föreslår att du läser ts. Där skrivs det uttryckligen om unga mammor större delan av texten. Jag personligen har hört massor av unga mammor skryta om att de är unga mammor. Dock aldrig några pappor. Faktum är att de flesta unga mammor jag kommit i kontakt med via arbete eller vänskapskrets inte ens har en aktiv pappa med i bilden.
  • Mieria
    WhiteAngels skrev 2009-05-19 13:25:29 följande:
    Ja men det snackas ju ändå hur unga flräldrar kan skaffa barn utan arbete eller utbildning.Det går ändå och funkar utmärkt.tack för mig
    Vem har snackat om hur unga föräldrar kan skaffa barn?? Jag tror att du så desperat vill berätta om dina tankar att du fantiserar ihop inlägg. Jag ser ingen som skriver något angående hur man kan skaffa barn eller inte.
  • Mieria
    WhiteAngels skrev 2009-05-19 13:30:56 följande:
    Nej verkligen inte!! Tycker det är idiotiskt att ha såna där jäkla fördommar med att en ung mamma är sämre för att hon går på soc för så gör ju nästan alla...inte en enda av dom 20 jag vet gör det!!
    Vill du inte förstå?? Nu tänker jag förklara för sista gången för jag orkar faktiskt inte med dig längre. Det är inga fördomar! Det är faktiskt så att många unga mammor får bidragsstöd. Detta går att kolla upp. Gör det.
  • Mieria

Miracle Cats skrev 2009-05-19 13:35:16 följande:

Avviker för nu haglar missförstånden
    Take me with yoooouuuuu!!!
  • Mieria
    WhiteAngels skrev 2009-05-19 13:36:16 följande:
    Så är det inte där jag bor dom flesta bidragstagarna här är invandrare
    Jag tycker om päron.
  • Mieria
    WhiteAngels skrev 2009-05-19 13:39:30 följande:
    Det var ju inte jag som flippa ut tråden..man hakar på helt enkelt..
    ÄR du ung mamma? ;.)
Svar på tråden Irriterande, unga föräldrar.