Inlägg från: Schnooglewookiemush |Visa alla inlägg
  • Schnooglewookiemush

Irriterande, unga föräldrar.

skuttskutt81 skrev 2009-05-19 17:58:50 följande:
    Men man kan väll vara både UNG och STOLT. elle rgår det inte att kombinera?
    Jag är en STOLT mamma som är ung. Jag är inte en mamma som är STOLT FÖR att jag är UNG.
  • Schnooglewookiemush
    mosterYster skrev 2009-05-19 18:12:16 följande:
    Jag sitter här och skrattar så mycket nu. Jag är trångsynt nog att inte förstå hur man INTE kan förstå frågeställningen i ts. Hängde ni med på den dubbla negationen? *fortsätter att gapskratta*
    Jag hängde allt med *stolt*
  • Schnooglewookiemush
    skuttskutt81 skrev 2009-05-19 18:48:26 följande:
    Men många verkar tror att unga tror att det som att skaffa sig en docka1 Det är faktiskt, tyvärr det bemötandet åtminstone jag fick ibörjan , och folk beklagade nästan att jag var gravid, att jag skulle bli mamma, trots att jag ville det! Då är det svårt att bemöta någon av dem på ett annat sett som om man bara var en "vanlig" mamma. Jag förstår att folk kan missförstå vad jag menar, det är svårt att beskriva med ord, men den negativiteten som finns, åtminstone mycket där jag bor, svårt att inte ta till sig, och vilja motarbeta alla negativa attetyder. Jag är STOLT MAMMA, inte FÖR att jag är ung mamma, utan för att jag faktiskt har lyckats väldigt bra med mina barn, för att jag har kunnat ge dem det som dem behöver. Men jag är sotlt att jag har lyckats så bra, med tanke på negativa alla jag mötte var, mot att jag var gravid, att jag skulle bli mamma. Jag är UNG, jag ÄR STOLT, och jag är mamma. Varför ska det spela någon roll hur jag skriver det? UNG STOLT MAMMA, UNG MAMMA och STOLT, éller STOLT MAMMA; som råkar vara ung... Förstår liksom inte grejen med att reta sig på det.
    Men du skriver ju samma sak som alla andra skriver!
    Att man är stolt över att man är mamma, inte över att man är ung!
  • Schnooglewookiemush
    Jat skrev 2009-05-19 19:06:12 följande:
    det är en skillnad att vara 16 år och säga JAG ÄR STOLT UNG MAMMA (fast jag bor hemma och jag lever på soc) Jag själv var 18 år, ensamstående, mamma, egen lägenhet,fast jobb,körkort och bil. = Stolt ung mamma. en av dem många unga mammorna som faktiskt lyckats väldigt bra.. och ja det är klart man är stolt då... det är skillnad faktiskt!
    Men du är ju stolt över att du lyckats så bra som mamma trots din ringa ålder?
    Inte över att du lyckats bli med barn som ung.

Eller har jag fel?
  • Schnooglewookiemush
    Malleh skrev 2009-05-19 21:35:14 följande:
    Det verkar vara det värsta. Speciellt när äldre mammor kollar snett på dem, bara för att de är unga. Hur tusan vet man att en person kollar snett på en ENBART för att man är ung förälder? Jag kollar oftast på folk med barnvagnar ... Bara för att! Det är kul och "annorlunda" och kolla på en person med barnvagn helt enkelt...
    När jag går med min son i barnvagnen, och någon kollar... Så antar jag att de kollar på min son, för han är ju världens finaste. Och småbarn är ju alltid kul att kolla på.
    Inte tusan tror jag att de tittar på mig för att jag är ung.
  • Schnooglewookiemush
    Vem tycker du minst om?
    "AtroCious för tillfället, pga av att du diskuterar konstigt i en egenskapad tråd just nu!"
    Fan också, det är för att jag är ung mamma va?
  • Schnooglewookiemush
    morriis skrev 2009-05-19 23:32:08 följande:
    Men det fattar du väl själv. Det är alltid synd om oss unga mammor.
    Hela världen hatar mig...
  • Schnooglewookiemush
    morriis skrev 2009-05-19 23:33:54 följande:
    Nej bara "gamla mammor"! lilla vännen ta det lugnt nu.
    Tur att jag har er! Vi unga mammor måste hålla ihop! {#lang_emotions_flower}
Svar på tråden Irriterande, unga föräldrar.