Inlägg från: MicaelochMaria |Visa alla inlägg
  • MicaelochMaria

Irriterande, unga föräldrar.

Mieria skrev 2009-05-19 15:27:18 följande:
    men nu frågade jag dig vad det är du tror att de är avundsjuka på. Du måste ju ha en teori eftersom du uttryckte den åsikten. För du är väl inte en såndär människa som bara slänger ur dig saker du inte kan backa upp? Berätta nu vad du tror att avundsjukan du beskriver beror på?
    För att alla påstår att barn är lätta att bara göra, bara att sära på benen, det klarar ju t.om en apa, eller hur var det nu?
    HUR kommer det sig att det är så hög barnlöshet och att så många har svårt, alternativt inte kan få barn? Om det nu bara är att sära på benen?
    Det finns en anledning till att kroppen är som mest fertil mellan 18-25.
    När du är 40 har du oftast svårare.
    INGA påhopp, inget illa menat, men så är det ju?
    Och alla måste smutskasta alla som fött barn tidigt, varför? Jag säger inte att det ena är bättre än det andra, men alltid har man något att gnälla över, inte sant?
  • MicaelochMaria
    Mieria skrev 2009-05-19 15:29:13 följande:
    nu är du så snäll och svarar på vad du menar att folk skulle vara avundsjuka på eller så lägger du ner det argumentet.
    Jag har väl lika rätt att argumentera som du? Eller?
  • MicaelochMaria
    WhiteAngels skrev 2009-05-19 15:36:12 följande:
    Även adoptivföräldrar kollas upp med ålder osv,man får inte vara öf rgammal för att adoptera lika lite som för ung.
    Tänkte precis tillägga det, man får varken vara för gammal eller ung för att få adoptera.
  • MicaelochMaria
    Matillin skrev 2009-05-19 15:36:57 följande:
    Menar du då att det är många 35 åringar som är barnlösa som stör sig på unga föräldrar för att dom själva inte kunnat få barn så lätt?Förstår inte annars vad du syftar på.Eller menar du att man ska vara stolt för att man kan bli gravid på första försöket och att många är avundsjuka på det??
    Jag har inte preciserat exakt VAD avundsjukan ligger, men det är väldigt omfattande att äldre föräldrar klankar ner på yngre. Generellt.
  • MicaelochMaria
    Mieria skrev 2009-05-19 15:36:28 följande:
    det kallas inte argument när man slänger ur sig någonting utan att just ARGUMENTERA för det. "Det handlar om avundsjuka" är lika lite ett argument som "den där är röd".
    Jag sa att det KAN handla om avundsuka, och jag bättrade på mitt argument om du inte såg det. Jag sa att det KAN handla om det, inte att det nödvändigtvis MÅSTE vara så.
  • MicaelochMaria
    Mieria skrev 2009-05-19 15:41:17 följande:
    Det är sant och det är dessutom orättvist. Men vad vinner du på att i din tur klanka ner på "äldre" föräldrar?
    VART exakt klankade jag ner på äldre föräldrar?
    När jag sa att det oftast är äldre som klankar ner på yngre?
  • MicaelochMaria
    Mieria skrev 2009-05-19 15:42:48 följande:
    Tjusigt. Du kan vara stolt över att du lyckades bli på smällen! Det är verkligen en prestation från din sida! Något få lyckas med!
    Och där kom påhoppet, vadan denna kommentar? Och JAG är verkligen jätteglad att jag "lyckats prestera" mina barn, faktiskt!
    Det spelar ingen roll om hela världen lyckades bli gravid samtidigt, för MIG är det ett underverk.
  • MicaelochMaria
    Mieria skrev 2009-05-19 15:43:43 följande:
    När du säger att man måste föda sina egna barn för att få kallas mamma tycker jag att du tar i utav bara helvete.
    Eh.... härrudu. De har jag aldrig sagt, lägg ner nu,
  • MicaelochMaria

Jag har aldrig påstått att man måste föda sina egna barn för att få vara förälder, nu får du allt backa lite och kolla efter tycker jag.

• MicaelochMaria
    Mieria skrev 2009-05-19 15:48:34 följande:
    Var det inte så du skrev?? Att vid en viss ålder kan man ju inte bli gravid längre och då kan man inte heller bli mamma??
    Backa och se efter, jag tycker du tar i väldigt för att inte ha nån bakgrundsfakta alls.
  • MicaelochMaria
    Mieria skrev 2009-05-19 15:56:59 följande:
    Men det tycker inte jag. Jag förstår absolut varför det är irriterande att som ung mamma bli ifrågasatt pga sin ålder och jag tycker eller tror inte att du är en sämre mamma än någon annan. Men det ni bevisar här är bara att fördomarna som riktas mot er är befogade. Genom att kasta skit på alla som skaffat sig en utbildning och en annan sorts liv bekräftar ni bara varenda fördom ni plågas av. Det finns en anledning till det. Men den tänker jag inte gå in på eftersom jag lärt mig att respektera även människor som inte delar min uppfattning om saker och ting.
    Jag har en alldeles UTMÄRKT utbildning, och min sambo är höginkomsttagare, så du behöver inte oroa dig Och detta har jag hunnit med INNAN jag fick mina barn, tänka sig! Sicka fördomar!
    Och vet du? jag har fortfarande hela livet kvar, jag behöver inte gå runt och planera när jag ska skaffa barn och liknande, för det är jag redan klar med.
    Snacka om fördomar! Hahahahahahahahahaha!!!
  • MicaelochMaria

Jag var bara tvungen, men det du just antydde var en stor, äcklig fördom!
    Bara för att man är ung lever man inte på soc.

Svar på tråden Irriterande, unga föräldrar.