• Mieria

Irriterande, unga föräldrar.

Ts jag tror att folk har lite svårt att förstå skillnaden mellan att vara stolt över åldern och att vara stolt över moderskapet

• Mieria
    Keshia skrev 2009-05-18 23:38:51 följande:
    Men då kan du ju skriva en lista och vad man får och inte får vara stolt över du som vet. Tala om de för oss andra, snälla
    Vem har sagt vad man får och inte får vara stolt över?? Frågan är bara varför man är stolt över att man är ung och mamma? Vem som helst som har den medicinska hälsan att skaffa barn kan bli ung mamma så det är inte så att man har åstadkommit något speciellt. Stolt är man över saker man har åstadkommit eller uppnått!!
    Varför ska man vara mer stolt över att vara ung mamma än gammal mamma?
  • Mieria
    Keshia skrev 2009-05-18 23:41:16 följande:
    Nej jag är inte aggresiv, aldrig. Vill bara bli lika allmänbildad som du *lite avundsjuk*
    Det blir man om man skaffar en utbildning.
  • Mieria
    Keshia skrev 2009-05-18 23:44:28 följande:
    Men suck. Är den någon som har sagt att "ja, jag är så stolt över att jag är ung och inte gammal mamma". Och tack för informationen, du pratar över dig själv. "vem har sagt vad man får inte inte får vara stolt över??" *Stolt är man över saker man har åstadkommit eller uppnått!!" Så för att svara på din första fråga, du tydligen
    Nu är det just det ts handlar om förstår du. Just stoltheten över att vara ung. Jag förklarade naturligtvis vad stolthet betyder för mig. Jag tyckte att det var underförstått att jag inte talade för alla andra. Men jag ska göra det lättare så att du förstår bättre JAG är stolt över saker som JAG har åstadkommit! JAG anser att vem som helst kan knulla och bli gravida. Om du är stolt för att du också kunde det så grattis till dig
  • Mieria
    Kajsan skrev 2009-05-18 23:48:41 följande:
    Fast om man är stolt över att man klarar av att vara mamma fast man är ung så tycker man alltså att man är lite allmänt dum i huvudet och inte har kapacitet att klara av basala saker. Som " Oj vad jag är stolt över att jag kan knyta skorna alldeles själv.". Det är ju att nedvärdera sig själv
    Haha intressant och sann synpunkt
  • Mieria
    Keshia skrev 2009-05-18 23:51:11 följande:
    Ja fast jag tror inte att man är stolt just för att man kan knulla, det är väl ingen konst. Men kanske över att man har fött barn (och ja jag vet att mååånga andra har gjort de men för vissa är det en stor sak endå och absolut någonting man kan vara stolt över), eller att man alltid under alla omständigheter tar bra hand om sitt barn, och anledningen till att man är stolt är kanske för att man har fått ta emot mycket kritik och det är ett sätt att visa att man faktiskt klarat av de folk har sagt är omöjligt, tex att ta han om ett barn när man är just UNG.
    Men då är man ju inte stolt över att man är ung mamma utan över det faktum att man har klarat av något som var stort för en och man är stolt över det faktum att man klarar sig trots de motgångar man upplever! Alltså har åldern ingenting med saken att göra aait???
  • Mieria
    Keshia skrev 2009-05-18 23:56:41 följande:
    Jo det har den om man är stolt över att ha klarat av någonting som UNG som folk har talat om för en att det minsan inte går just för att man är UNG. aiit? Ne nu lämnar jag er. För någonting jag blir irriterad över är pantade människor.
    Och andra har fått höra att de inte kommer att klara sig för att de har för dålig ekonomi, eller att de inte borde skaffa barn för att de är för gamla osv osv. Men det är klart att det är svårast att vara ung! Det är ju det värsta som kan hända en människa
  • Mieria
    I have a kid skrev 2009-05-18 23:57:08 följande:
    kan ju ha nått att göra med att det är en trend att skaffa barn som 14-17 åring i dagens samhälle. av alla unga mammor klubbar jag varit inne på så är inte många tillsammans med pappan till barnet det bara råkade ha oskyddat sex på fyllan. Sen så är inte 14-16 årigarna alltid så mogna som dom kanske víll vara. därav så skriver dom stolt ung mamma eller mamma är ingen ålder det är nått man är.
    Jag brukar inte vara ditt största fan men det där sa du förbaskat bra
  • Mieria
    ummAmira skrev 2009-05-19 00:20:44 följande:
    Alltså jag är 22 och är gravid med nr 2,och jag är stolt att jag har ett fungerande liv som jag är nöjd med vid så ung ålder och samtidigt fått barn.
    Det tycker jag att du ska vara stolt över : ) Men då är du ju stolt över att du får det att fungera. Inte över att du är ung!
  • Mieria
    ummAmira skrev 2009-05-19 00:31:27 följande:
    Tack:) Jo det är sant.Såklart jag är glad att vara ung,men det är väl inget man kan vara stolt över egentligen?Alla har väl vart unga faktiskt.Och jag tycker att en perfelt ålder är runt 20,då har man förmoligen pluggat allt man vill,hunnit jobba med det man känner för och sen får njuta av familjelivet,plua att man har större livserfarenhet än en ung mamma.Men jag tror många som är stolta att dom är unga mammr inte riktgt vet vad dom pratar om eller så menar dom att dom är stolta att det fungerar trots skola och annat plugg kanske.
    Fast det beror ju på vad man ska plugga till hur lång tid man pluggar? Jag blir 26 i sommar och ska ha barn i höst. Och jag vill plugga ännu mer om typ två år Men jag förstår din poäng.
Svar på tråden Irriterande, unga föräldrar.