Inlägg från: MicaelochMaria |Visa alla inlägg
  • MicaelochMaria

Irriterande, unga föräldrar.

Att bli mamma är unikt. Oavsett ålder, och att störa sig på dom som "skryter" om att bli unga mammor är ju bara löjligt!
    Jag hade hellre vart 18 än 35. Faktiskt!

• MicaelochMaria

Jag tycker det är helt upp till var och en när man skaffar barn, jag tror inte det finns någon perfekt ålder, utan allt är völdigt individuellt. Jag var 23 år när sonen kom till världen, och kommer vara 25 nu när dottern kommer, som sagt.

Jag anser att det var en perfekt ålder FÖR MIG. Det passade mig så suveränt. Jag har både hunnit med en hel massa innan och kommer göra en massa saker efteråt. Livet tar inte slut när man får barn, tvärtom!

• MicaelochMaria
    WhiteAngels skrev 2009-05-19 11:23:21 följande:
    Skit i samma hur länge man varit i hopa när man skaffar barn,16 månader efter vi började vårt förhållande hade vi ett planerat barn i vår famn!
    En bekant till mig hade vart ihop med sin sambo i fyra månader innan de blev gravida, deras förhållande är fortfarande bra, det har t.om ett barn till nu.
  • MicaelochMaria
    WhiteAngels skrev 2009-05-19 11:25:20 följande:
    Vi har 3 och är gifta...10 år sedan nu
    Jag och min sambo träffades våren 2005. I juli 2006 plussade vi, inte planerat, men ack så välkommet! :)
  • MicaelochMaria
    Brainfreeze skrev 2009-05-19 11:52:30 följande:
    Har bara läst TS, och jag håller med helt och fullt.Är själv på väg att bli en "ung mamma", men just att jag är ung är väl inget jag är stolt över. Är stolt över att jag ska bli mamma, att vi ska bli föräldrar..
    Fast får man inte vara stolt bara för att man är ung?
    Spelar det nån roll hur gammal man är, 17 eller 45, får man vara mer stolt ju äldre man blir?
    Låt de som vill vara stolta få vara stolta.
  • MicaelochMaria
    AtroCious skrev 2009-05-19 12:01:41 följande:
    Jag har läst TS! Och det var väl det jag menade, varför får man inte vara STOLT och UNG? Måste an vara 30+ för att få vara stolt blivande mamma?
    Unga mammor är lika mycket mammor som äldre mammor!
  • MicaelochMaria

Men vissa kanske är stolta just för att de är unga när de väntar sitt första barn? Jag tyckte inte jag var särskilt ung, att jag var ung och gravid var inget jag gick runt och "skröt" med, visserligen, men alla måste väl få vara stolta över något?

• MicaelochMaria
    Mieria skrev 2009-05-19 12:31:23 följande:
    Varför är man stolt över att man har blivit gravid?? Det är som att vara stolt över att man kan svälja när man har tuggat ellerhur?? Båda är saker som är en direkt påföljd av ett kroppsligt beteende som en apa klarar galant!!
    Jasså? Ja, allt är relativt. Jag tror folk snarare är avundsjuka, varför annars hänga upp sig på en sån sak som att någon rokar vara ung och gravid och faktiskt stolt över just detta?
  • MicaelochMaria
    Mieria skrev 2009-05-19 12:47:28 följande:
    Vad är det du tror att folk är avundsjuka på?
    Ja något är det ju, eftersom man orkar gå runt och störa sig. Själv bryr jag mig inte om hurvida nånannan är 15 eller 40, det är väl deras ensak.
  • MicaelochMaria
    Matillin skrev 2009-05-19 15:25:00 följande:
    Jag lovar att det inte är för att man är avundsjuk Eller ja det finns kanske dom som är det så klart, men det är nog väldigt få.Sen är det väl så att folk kan störa sig på många saker inom många områden, och det ligger väl sällan avundsjuka bakom?
    OFTA är det just avundsjukan det handlar om när folk gnäller på andra. Tyvärr. Och det gäller nog alla kategorier, sen säger jag inte att det ALLTID är så.
    Det kan även handla om att folk har för lite att göra på dagarna och behöver  gnälla.
Svar på tråden Irriterande, unga föräldrar.